ایستادن بازیکن در جایگاه برتر مسابقات

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ تنیس روی میز یا پینگ پنگ ورزشی است که روی میز انجام می‌شود و دو بازیکن در انفرادی و یا چهار بازیکن در دوبل در آن مشارکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره گیری از آن با اجرای فن و روشی اجرا می‌کنند . در وسط میز یک تور قرار دارد و برخورد توپ موقع برخورد با آن تابع قوانین خاصی است. توپ در این ورزش سبک (سفید یا نارنجی رنگ) و توخالی است. جنس میز از چوب و سخت است.
در این شماره خبرنگار ما به سراغ یکی از مربیان تنیس روی میز باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن و مسئول کمیته استعدادیابی هیئت تنیس روی میز شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:

تا به این لحظه به رشته ام عشق می ورزم
« عظیمه خواجه مبارکه» گفت: در مقطع اول متوسطه متوجه علاقه خود به ورزش تنیس روی میز شدم؛ سپس دوره های آموزشی به صورت حرفه ای سپری کردم و تا به این لحظه به رشته ام عشق می ورزم.
وی افزود: در سال ۱۳۹۵ مدرک مربیگری تنیس روی میز را اخذ نمودم و جهت آموزش به بازیکنان فعالیت خود را آغاز کردم و اکنون دارای مدرک درجه ۱ مربیگری و درجه ۲ داوری فدراسیون تنیس روی میز هستم.
وی درخصوص اینکه تا كنون چه مقام هايي بدست آورده است بیان کرد: مسابقات متعددی در شهرستان، استان و کشوری شرکت نمودم، در سال ۱۳۷۸ نائب قهرمانی تیمی دانشجویان منطقه ۶ کشور، در سال ۱۳۹۰مقام سوم تیمی نهمین دوره مسابقات سراسری تنیس روی میز ویژه بانوان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، در سال ۱۳۷۹ مقام نائب قهرمانی دانشجویان استان، در سال ۱۴۰۱ مقام اول دو نفری مادر دختری استان را کسب نمودم.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با حمایت همه جانبه مسئولین بازیکنان تنیس روی میز شهرستان در مسابقات مختلف در رده سنی نونهالان، هوپس(طرحي نابغه ساز)، نوجوان، جوانان و بزرگسالان استان شرکت داشته، همچنین در منطقه هشت کشور تیم تنیس روی میز در تمام رده ها افتخار آفرینی کرد و جزء مقام های برتر استان و منطقه هشت کشور شناخته شد و جواز حضور در لیگ برتر نوجوانان و جوانان باشگاه های کشور، مسابقات دسته برتر جوانان نوجوانان و قهرمانی نونهالان کشور را کسب وحضور یافتیم.
خواجه مبارکه افزود: بازیکنان تنیس روی میز گاها در رده های سنی بالا به مسابقات استانی و منطقه هشت کشور پرداختند و با افتخار جزء نفرات برترمعرفی شدند از جمله « زهرا مصطفی پور» در رده جوان و « ثنا بهبهانی »رده نونهال مقام کسب نمودند.

تنیس روی میز در استان حرف اول را می زند
وی عنوان کرد: درحال حاضر رده نونهالان، تنیس روی میز بافق در استان حرف اول را نیز می زند.
وی گفت: قابل ذکر هست؛ در رشته تنیس روی میز بازیکنان سنین ۸ سال باید به مرحله بازیکن نیمه حرفه ای رسیده باشند که بتوانند در مسابقات حضور یابند. با توجه به این موضوع یک بازیکن حدود دو سال و نیم طول می کشد تا بصورت حرفه ای آموزش ها کامل را فرا بگیرد.

جایگاه تنیس روی میز شهرستان را در استان و کشور حفظ نماییم
وی ادامه داد: هدف اصلی بنده پرورش بازیکنان به بهترین نحو است، تا جایگاه تنیس روی میز شهرستان را در استان و کشور حفظ نماییم.
وی به خاطر آورد: بازیکنان نوجوان «زهرا مصطفی پور»، «فاطمه حاج حسنی»، «فاطمه زهرا بهبهانی» ،«ثنا بهبهانی» ،»زینب جعفری» ،«زینب حاج حسنی» ، «شهلا سادات میربافقی» و… در تیم تنیس روی میز شهرستان فعالیت دارند.

ایستادن بازیکن در جایگاه برتر مسابقات
وی عنوان کرد: زمانی که با عشق و علاقه وارد عرصه ورزشی می شوید خاطرات شیرین و تلخی رخ می دهد که بعضی از خاطرات باعث کسب تجربه برای فرد می گردد؛ اما شیرین ترین خاطره برای یک مربی ایستادن بازیکن در جایگاه برتر مسابقات است.
وی یکی از قشنگ ترین خاطره خود را حضور بازیکنان تیم تنیس روی میز در مسابقات لیگ برتر جوانان و نوجوانان کشور عنوان کرد.
وی ادامه داد: از مسئولین شهرستان که همیشه حامی و پشتیبان مربیان و بازیکنان مستعد هستند و این حمایت و همراهی همیشگی بی دریغشان باعث پیشرفت بازیکنان ودلگرمی مربیان می شود صمیمانه سپاسگزارم.

افسانه رنجبر_ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که