مدیران شرکت ها و معادن مسئولیت های اجتماعی را به خوبی انجام نمی دهند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ابراز گلایمندی و نارضایتی برخی والدین پیرامون دریافت اجباری مبالغی از سوی برخی مدیران مدارس دولتی به خبرنگار افق کویر باعث شد؛ که خبرنگار با رئیس آموزش و پرورش بافق گفتگوی اختصاصی انجام دهد.
مدارس دولتی جز بیمه و کتب درسی وجه دیگری را نباید دریافت کنند

“محمود خواجه ای” رییس آموزش و پرورش بافق، پیرامون پرداخت شهریه به مدارس دولتی گفت:
مدارس دولتی جز بیمه و کتب درسی وجه دیگری را نباید دریافت کنند؛ چنانچه اولیاء تمایل داشته باشند به صورت داوطلبانه و خیری به مدرسه کمک کنند؛ بلامانع است.
وی افزود: دعوت می کنم از همه ی صاحبان سرمایه ان شاا… در حوزه‌ی مسئولیت های اجتماعی و کمک به مدرسه و کمک به خیرین اقدام کنند.
وی اظهار کرد: ۵۰ هزارتومان برای بیمه دانش آموز دریافت می شود و هزینه کتاب ها هم برای هر پایه ای متفاوت است.
وی بیان کرد: هزینه کتاب برای پایه اول ۲۲۰ هزارتومان است و تا پایه ششم مبالغ کتاب بیشتر می شود.

مدیران شرکت ها و معادن مسئولیت های اجتماعی را به خوبی انجام نمی دهند
وی در پاسخ به این پرسش که” آیا سال تحصیلی جدید مدرسه جدیدی به مدارس افزوده می شود؟” گفت: بله؛ با توجه به اینکه شهرستان بافق بستر مناسبی برای کار هست؛ مهاجرت به این شهر نیز زیاد بوده؛ بنابراین با تراکم دانش آموزی بالا که در سطح شهرستان وجود دارد و در استان شهرستان بافق پرتراکم ترین کلاس ها را دارد و در حال حاضر در ابتدای سال تحصیلی به ۳ مدرسه نیاز است؛ که با پیگیریهایی که شده با همراهی و همکاری فرمانداری و اداره کل نوسازی امیدوارم این ۳ آموزشگاه افتتاح شود.

آقایان تمایلی به شغل دبیری ندارند
وی افزود: ؛ متاسفانه مدیران شرکت ها و معادن مسئولیت های اجتماعی را به خوبی انجام نمی دهند.
خواجه ای عنوان کرد: متاسفانه استقبال آقایان از اینکه شغل شریف دبیری را انتخاب کنند؛ کم است.
وی افزود: در سال گذشته سهمیه ای که برای معلمین بافق پیش بینی می شد؛ حتی سهمیه دانشگاه فرهنگیان از سایر استان ها جذب می شدند و سپس انتقالی می گرفتند و در شهر یا استان خود مشغول می شدند.
وی بیان کرد: طی توافقی که با ریاست شورای آموزش پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش یزد انجام شد؛ در خواست کردم به هیچ وجه نیروی غیر بومی مرد که در آزمون شرکت می کنند از سهمیه بافق استفاده نکنند که آموزش و پرورش بافق از پذیرش آنها معذور است؛ خوشبختانه این اقدام انجام شد.

به طور کامل سهمیه به خانم ها اختصاص داده شد
وی افزود: حدود ۵۲۰ نفر در آزمون استخدامی که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد حدود ۵۰۰ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا شرکت کردند که فقط ۵ نفر از آقایان بومی بافقی بودند و متاسفانه این ۵ نفر نمره کتبی را کسب نکردند و با توجه به توافق انجام شده ۱۵ نفر غیر بومی پذیرفته نشدند و به طور کامل سهمیه به خانم ها اختصاص داده شد.
رییس آموزش پرورش بافق گفت: امیدوارم مدیران شرکت ها تمهیداتی را آغاز کنند و آموزش و پرورش را همراهی کنند و اگر می توانند آقایان را جهت فعالیت در آموزش و پرورش به کار گیرند که در خدمت آینده سازان جامعه اسلامی باشند.

تمام افرادی که برای سرباز معلم ثبت نام کرده اند؛ پذیرفته می شوند
وی در ادامه پیرامون نیروی سرباز معلم گفت: با مساعدتی که مدیر کل آموزش پرورش استان داشت؛ هماهنگی ها صورت گرفت؛ تمام افرادی که برای سرباز معلم ثبت نام کرده اند؛ پذیرفته می شوند و برای اولین بار، بالاترین سهمیه دریافت شده است.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که