پزشک قانونی بافق جزء مراکز پرکار طبقه بندی نمی شود

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ پنجشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳ دکتر” فریبرز آیتی” مدیر کل پزشک قانونی استان یزد در آیین افتتاح پزشک قانونی بافق در حضور “رضا حاج منوچهری” معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور و مسئولین استان و شهرستان گفت: تیرماه ۱۴۰۱ رییس قوه قضاییه ” محسن اژه ای” به استان سفر کرد و در بازدیدهایی که انجام شد گزارش
حوزه های شهرستان قرائت گردید.
وی افزود: با توجه به اینکه فضا های پزشک قانونی در استان با میزان استاندارد کل کشور فاصله زیادی داشت و فضای تملیکی در حوزه پزشک قانونی نفوذ زیادی نداشت بنابراین رییس قوه قضاییه دستور داد، که در زمینه فضاهای تملیکی بازنگری شود و در دوره پنج ساله کلیه مراکز از نظر استاندارد باید ساختمان تملیکی ایجاد نمود.
وی بیان کرد: شهرستان بافق، شهرستانی بود؛ که ساختمان پزشک قانونی آن وضعیت نابسامانی داشت و عملاً امکان معاینه و پذیرش بیماران در آن میسر نبود؛ اما با این شرایط با امکانات مختصر ۲۰ سال خدمات ارائه داده می شد و باید شهرستان بافق در اولویت قرار می گرفت .

ناگزیر بوده که پزشک قانونی بافق را تعطیل نماییم
وی اظهار کرد: در دوراهی قرار داشته و ستاد اصرار داشت؛ که مرکزهایی که استانداردهای لازم را ندارد و از لحاظ امنیتی دارای رتبه مناسبی نیست باید تعطیل شود و واقعیت این بود؛ که ما ناگزیر بوده که پزشک قانونی بافق را تعطیل نماییم.
وی در ادامه گفت: تعطیلی این مرکز تبعاتی برای شهروندان بافقی داشت و با توجه به اینکه در ماه ۳۰۰ پرونده جدید در شهرستان شکل می گرفت نزدیک به ۱۰۰۰ تردد در ماه ممکن بود شکل بگیرد.

ما را از این بن بست رها ساخت
وی عنوان کرد: با پیگیری های متعدد در نهایت “مجتمع فولاد آهن بافق” ساختمان پزشک قانونی شهرستان بافق را به عهده گرفت و ما را از این بن بست رها ساخت.
وی افزود: کلنگ ساخت آن در تیرماه ۱۴۰۲ زده شد و در آبان ماه عملیات اجرایی آن شروع گردید و من باید اعتراف کنم که با مشاهده پیمانکار بسیار جوان نگران فرآیند ساخت این مرکز بودم؛ اما پیگیری های متعدد و روزانه وی مثال نزدنی بود و از وی تشکر می کنم.
وی افزود: ساختمان پزشک قانونی در زمینی به متراژ۸۸۰ متر مربع و با زیربنای ۲۱۵ متر مکعب ساخته شده است و ۱۸۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
دکتر “محمد رضا آیت اللهی” در مراسم افتتاح پزشک قانونی بافق گفت: پزشک قانونی شهرستان بافق فرزندی است که در شهریورماه ۱۳۸۲ متولد شد و تا به امروز ۶ مرتبه خانه خود را تعویض نموده است و بعد از ۲۱ سال به این ساختمان که با همت خیر تاسیس گردید مستقر شده است.
وی در پایان با اشعاری از سعدی از همه تشکر نمود

بماند سالها این نظم و ترتیب / ز ما هر ذره خاک افتاده جایی
غرض نقشیست کز ما باز ماند / که هستی را نمی بینم بقایی
مگر صاحبدلی روزی به رحمت / کند در کار درویشان دعایی

اما این افتتاح حاشیه های جالبی هم داشت که از دید خبرنگاران خارج نشد.
زمین دارالقرآن در مجاور پزشک قانونی قرار دارد و چندین سال است که مسئولین فرهنگی منتظر ساخت آن هستند در حاشیه مراسم افتتاحیه فرماندار بافق از خیر این ساختمان یعنی سید محسن ابویی، مدیر عامل مجتمع فولاد آهن بافق خواست که در ساخت دارالقرآن نیز کمک کند و همچنین مدیر کانون فرهنگی و آموزشی شهرستان بافق و دو کودک با اجرای دکلمه درخواست خود را عنوان نمودند.
در ادامه مراسم، نوجوانان دو کبوتر که درون قفس بودند را به خیر اهدا کردند تا آن ها را در آسمان رها و آزاد نماید، بعد از این مراسم خیر عنوان کرد: باید مطالعات و بررسی هایی صورت گیرد تا بتوانم قول بدهم و در نهایت به آن عمل کنم و از جانب من هیچ قولی به شما داده نمی شود. فرماندار بافق و شورای اسلامی شهر بیان کردند که از سوی مسئولیت های اجتماعی

هزینه خواهند کرد و شما نیز ما را یاری کنید؛ اما ابویی عنوان نمود مطالعات باید صورت گیرد و اصرار نفرمایید؛ سپس مسئولین از ساختمان پزشک قانونی به زمین مجاور رفته و با اصرار فراوان ابویی نیز آن ها را همراهی نمود و در گوشه ای از زمین ایستاد و حاضر نشد کلنگ ساختمان را بزند چون وی اعتقاد داشت که باید برای شروع کاری مطالعات و تحقیقات کافی داشته باشد؛ بنابراین شهردار بافق، فرماندار و رییس شورای شهرستان با توکل به یاری خداوند کلنگ ساخت دارالقرآن را زدند و بیان کردند با اعتبارات مسئولیت های اجتماعی و … این ساختمان ان شاا… ساخته خواهد شد.
در ادامه مراسم نوجوانی دو کبوتر را به سید محسن ابویی اهدا کرد و گفت: شما این دو کبوتر را رها کنید و در آیند مطالعات خود را انجام دهید و در ساخت این فضا ما را یاری کنید.
یکی از بانوان حاضر در این مراسم گفت: دو کبوتر از قفس آزاد شدند که ان شا ا… پیک خوش خبر برای کودکان و نوجوانان این دیار باشد.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که