تئاتر بافق نیازمند حمایت بیشتر مسئولین و متولیان

تئاتر آن شاخه از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان ها در برابر مخاطبان یا تماشاگران می پردازد که به صورت زنده و در محلی خاص و معین اجرا می گردد، تئاتر یکی از هنرهای هفتگانه است. کسانی که درباره به وجود آمدن تئاتر جستجو کرده اند، می گویند سرچشمه آن از آیین هاست.
در یکی از شب های گرم تابستان فرصتی مغتنم دست داد تا برای تماشای تئاتر “دهانی پر از سیب” به سالن نمایش مجتمع فرهنگی وحشی بافقی مراجعه نمایم، تماشای این تئاتر هنری برایم بسیار جذاب بود ، این نمایش با بهره‌گیری از بازیگران حرفه‌ای تئاتر و متن جذاب و کارگردانی حساب‌شده، تماشاگران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تئاتر را راضی کرد که برخی از این تماشاگران غیرحرفه‌ای، حتی ممکن بود برای نخستین‌بار به دیدن یک اثر نمایشی می‌رفتند. در این شماره از هفته نامه خبرنگار افق کویر به گفتگو با کارگردان و بازیگر این مجموعه پرداخته است که در ادامه خواهید خواند:
“دهانی پر از سیب” داستانی عاشقانه را به تصویر می کشد

“روح ا… کوشا مقدم”، رئیس انجمن نمایش شهرستان بافق گفت: تئاتر “دهانی پر از سیب” نمایشنامه‌ای از “محمد چرمشیر” به تهیه کنندگی و کارگردانی “روح ا… کوشا مقدم “کاری از گروه هنری عرفان بافق در سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری وحشی بافقی به روی صحنه نمایش آمد، مجموعه دهانی پر از سیب یک گفتگوی عاشقانه بسیار زیبا با بازی شایسته “سید علیرضا شریعتی” می‌باشد که به زیبایی به اجرا درآمده است.
این نمایشنامه روایتگر زندگی مردی است که عشق خود را از دست داده و اکنون با یاد حضورش، خاطره بازی می‌کند. دهانی پر از سیب با ویژگی تک بازیگری و در حال و هوایی تعلیق گونه درصدد است تا ضمن جذب مخاطب خاص، مخاطب عادی را نیز تا لحظه آخر راضی نگه دارد. دهانی پر از سیب خلوت و تنهایی مردی را بازگو می‌کند که حرف‌های زیادی را در پس شیدایی خود دارد.

تئاتر بافق نیازمند حمایت بیشتر مسئولین و متولیان
تئاتر دهانی پر از سیب اثر منتخب و برگزیده دومین جشنواره مونولوگ استان یزد، نامزد بهترین کارگردانی، نامزد بهترین بازیگر مرد و کسب جایزه سوم بازیگری مرد را از آن خود کرد.
محمدعلی دهقان شادکامی طراحی دکور، محمد عرفان کوشا مقدم نورپرداز و امیرعلی کریمیان صدابرداری این مجموعه را بر عهده دارند
مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بافق در پایان افزود: تئاتر در بافق دارای سابقه پرافتخاری است و به همین دلیل به نظر می‌رسد باید مسئولان و متولیان امر حمایت‌های بیشتری از آن داشته باشند تا از تمامی ظرفیت‌های در اختیار این بخش به خوبی بهره‌برداری شود.

با برنامه ریزی مستمر می توان به جایگاه های بالاتری در تئاتر دست یافت
موفقیت‌های هنرمندان تئاتر بافق در عرصه‌های استانی و منطقه‌ای نشان می‌دهد که در صورت وجود برنامه‌ای منظم و مستمر می‌توان در این حوزه به جایگاه بالاتری دست پیدا کرد و بدون شک انتظار هنرمندان نیز افزایش این حمایت‌هاست
در ادامه به گفتگو با سید “علیرضا شریعتی” بازیگر جوان و توانمند بافقی پرداخته که در ادامه می خوانید:
“سید علیرضا شریعتی” متولد بهمن ماه ۱۳۸۰، دانشجوی رشته بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: فعالیت خود در عرصه تئاتر را از ۸ سال پیش با بازی در تئاتر “بودن یا نبودن” آغاز نمودم.

وی بازی در نمایش بودن یا نبودن ، خوابگرد ، فردای تشنگی ، چشم های بسته از خواب ، نمایش مانیفست ، هدیه جشن سالگرد و… را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
وی همچنین موفق به کسب مقام سوم بازیگری دومین جشنواره مونولوگ استان یزد ( تین ) ، مقام دوم بازیگری جشنواره تئاتر استان ( فجر استانی ) و مقام بازیگر برتر مسابقات دانش آموزی شد.
شریعتی ادامه داد: دهانی پر از سیب معنای واقعی عشق را به مخاطب می رساند ، به عنوان بازیگر بسیار شخصیت خود را دوست دارم و با آن ارتباط می گیرم، دهانی پر از سیب نمایش یک آرزوی ازدست رفته است که فقدان آن برای همیشه با شخصیت این نمایش باقی خواهد ماند.

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که