تبدیل رفتارهای رقابتی انتخابات به هنجارهای رفاقتی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تقدیر و تشکر از همه نامزدها و فعالان عرصه‌ی انتخابات بر استفاده رئیس‌جمهور منتخب از ظرفیتهای فراوان کشور برای رفاه مردم و پیشرفت کشور، در ادامه‌ی راه شهید رئیسی تأکید کردند. ایشان به این نکته توجه دارند که «اکنون ملت ایران رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس جمهور منتخب و به همه‌ی فعالان این صحنه‌ی حساس مخصوصاً جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه می کنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.»

در رهنمودهای ایشان آمده است که همه فعالان عرصه انتخابات باید به دور از جنجالهای انتخاباتی تلاش کنند تا کشور را به سمت آبادانی و توسعه پیش ببرند. اکنون وقت انتقام نیست که رقابت های انتخاباتی از قیل و قال و بگو و مگوها به انتقام و کینه توزی تبدیل بشود و هر کسی تلاش کند تا اسب برنده در میدان کارزار باشد. دوران یار و یارکشی تمام شد و اکنون کشور احتیاج دارد تا بعد از رئیس جمهور شهید رفاه و آسایش مهم ترین اولویت دولت باشد. بسیاری از مسایل کشور هنوز حل نشده است! گرانی و بیکاری، عدم تثبیت نرخ ارز، عدم ناترازی حقوق و افزایش قیمت ها، مشکلات خانه دارشدن جوانان و کسانی که هنوز نتوانستند برای خود صاحب ملکی بشوند. مشکلات دانشگاهها و اعضای هیئت علمی که به آنان توجه کافی نمی شود و متاسفانه روند خروج آنان از کشور بیشتر شده و یا آن گونه که شاید و باید به تولید علم به خاطر مشکلات حقوقی نمی پردازند. حل این مشکلات یک شبه انجام نخواهد شد؛ ولی دولت منتخب می تواند از ازدیاد آن بکاهد تا جایی که کشور روی خوش آسایش ببیند! مشکلات قشر کارگران و معلمین هم کم نیست! اصلا نمی شود بر روی قشری دست گذاشت و آن قشر نگوید که من مشکلی دارم! وجود این مشکلات با فکر و روح ما عجین شده و آفرادی توانستندکه بر مسایل و مشکلات فایق بیایند که راه برون شد از مسایل را دانسته باشند. برخی از این مسایل در دستان دولت است و برخی دیگر به اراده فرد بر می گردد. این دو اگر در کنار هم به فکر آبادانی کشور باشند؛ بطور حتم توسعه رخ خواهد داد. مشکلات موجود مانند باندهای فاسد اختلاس و کلاهبرداری هم می بایست ریشه کن شود. عمده دلیل معضلات همین است که برخی خوردن از بیت المال برای آنان وسیله ارتزاق شده است و آن را میراث بجا مانده پدری می دانند؛ باید این بساط هم جمع شود.

حضور حداکثری مردم در دو مرحله که افزون بر ۵۵ میلیون رای شد خود نشانگر حساسیت موضوع مردم به این مسایل است. به جرات می توان گفت آراء این دور از شور و حرارت خاصی برخوردار بود. زیرا رسانه ملی فضای نقد و انتقاد و سال و پرسش را برای کاندیداها باز گذاشته بود و مناظرات از تب خاصی برخوردار شد. آشنایی مردم با افکار نامزدان انتخاباتی خود گویای سطح افزایش آگاهیهای مردم است.
بطور حتم دولت منتخب باید به دور از سیاسی کاری ها و جار و جنجال تلاش کند تا به فکر محرومیت زدایی باشد.

دکتر محمد حسین تشکری صاحب امتیاز و مدیر مسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که