حسرت دیدار به دلمان باقی ماند

 در تفکر اسلام، برترین کامیابی، بزرگترین پیروزی، والاترین مقام، بالاترین امتیاز، عظیم ترین فوز، نیکوترین نیکی، رفیع ترین مرتبت و عالی ترین رتبت و گرانمایه ترین درجه، رسیدن به فیض عظمای شهادت است و برای شهید، گرانبهاترین اوقات و شکوهمندترین لحظه ها و زیباترین زمانها، ساعتی است که پیروزمندانه به دست دشمنان پست بیگانه… به مرگ شرافتمندانه نائل گردد، و جام شهادت را به لب گرفته و آن را به بهای جان خریداری نماید. شهید چون شمع می سوزد و با نور خویش، ظلمات و تاریکی های زندگانی بشر را روشن می کند و راه رشد و سلامت و سعادت جامعه انسانی را صاف و هموار می سازد، به رسم هر هفته، هفته نامه افق کویر خود را به نام یکی از شهدای والامقام شهرستان بافق مزین می نماید و در این شماره از هفته نامه به گفتگو با “محمد حیدری نژاد” برادر شهید والامقام “عباس حیدری نژاد پرداختیم که در ادامه خواهید خواند:
شهید عباس حیدری نژاد در خانواده ای مذهبی و متدین در روستای بهدان شهرستان بافق به دنیا آمد. دوران طفولیت را با تربیت صحیح والدین و آشنایی با معارف دینی سپری نمود، تحصیلات ابتدایی خود را در شهرستان بافق آغاز و تا سال دوم متوسطه در دبیرستان شهید رجایی، با جدیت ادامه داد.

احترام عاشقانه به پدر و مادر در سیره شهید محمد حیدری نژاد
“محمد حیدری نژاد” ، در بیان ویژگی های اخلاقی شهید والامقام عباس حیدری نژاد، گفت:برادر شهیدم ، انسانی مومن و مذهبی بود، اخلاق نیکو و صداقت از ویژگی های بارز اخلاقی وی بود، همچنین برادرم به ورزش والیبال علاقه زیادی داشت. وی ادامه داد: شهید والامقام برای پدر و مادرم احترام خاصی قائل بود و در تمام امور به آن ها کمک می نمود و یار و مددکار اقوام و آشنایان بود و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد داشت، در مجالس و محافل دینی و مذهبی و نماز جماعت و جمعه شرکت می کرد.
وی ادامه داد: در سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت فعال و چشمگیر داشت و پس از پیروزی انقلاب برای پیشبرد اهداف آن و حفظ دستاوردهای انقلاب سر از پا نمی شناخت و در سال های دفاع مقدس به عضویت بسیج درآمد و پس از طی دوره آموزشی در باغ “خان یزد” برای دومین بار به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید.

برایم محرز بود برادرم به فیض شهادت نائل می آید
برادر شهید در ادامه عنوان نمود: باتوجه به روحیات و ویژگی های اخلاقی که در برادرم عباس بود برایم محرز بود که سرانجام عمرشان به شهادت ختم خواهد شد، وی افزود: بهمن ماه سال ۶۱ بنده و برادرم هر دو در جبهه حضور داشتیم، زمانی که خبر شهادت برادرم را آوردند، به علت جراحت در بیمارستان شیراز بستری بودم و خبری از شهادت برادرم نداشتم، سرانجام برادرم در تاریخ ۲۰/۱۱/۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده عبدا… شهرستان بافق به خاک سپرده شد.

حسرت دیدار به دلمان باقی ماند
برادر شهید در بیان خاطره ای از شهید والامقام عنوان نمود: به یاد دارم بعد از تعطیلات مدرسه من و برادرم به اتفاق هم جهت کمک به پدرم به باغ پدریمان که در کرج واقع بود می رفتیم، خوشبختانه فردی که محصولات باغ را اجاره کرده بود ساکن جماران بود و قرار بر این شد که ما را خدمت امام ببرد، شور و شوق دیدار با امام، خوشحالی وصف ناپذیری در وجود من و برادرم ایجاد نموده بود، به لطف خدا سفرمان به جماران انجام شد، ولی متأسفانه آن روز ملاقات جهت شخصیت‌ها و مقا مات کشور بود و سعادت دیدار حضرت امام برایمان حاصل نگردید و حسرت دیدار به دلمان باقی ماند.

پشتیبانی از ولایت فقیه و ادامه راه امام وظیفه امروزاست
شهید والامقام در فرازهایی از وصیت نامه خود، ملت شهید پرور و بزرگوار ایران را به پشتیبانی از ولایت فقیه توصیه نمود و تاکید کرد راه و رسم شهیدان را فراموش نکنید و در مسیر شهدا گام بردارید.
برادر شهید گفت: خانواده شهدا فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آن‌ها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند، از مسئولین انتظار می رود، گوش به فرمان رهبر باشند و برای خدا کار کنند و در راستای اعتلای کشور به صورت جهادی تلاش کنند.
از بنیاد شهید و امور ایثارگران که همواره در خدمت رسانی به خانواده شهدا تلاش می کند ، تشکر می نمایم و از خدای بزرگ آرزوی توفیق روز افزون در سایه پر برکت مقام معظم رهبری برای ملت عزیز ایران دارم و امید است همگی ادامه دهنده واقعی راه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رحمه‌ا… علیه) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم باشیم .

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که