تنها استخر شنای بافق نیازمند توجه

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ با آغاز فصل تابستان، استفاده از استخرهای شنا توسط شهروندان نیز بیشتر شده است؛ استخرهای شنای شهرستان بافق از مشکلات عدیده ای؛ به ویژه در زمینه رعایت نکات بهداشتی رنج می برند؛ در این شماره خبرنگار ما به سراغ تنی چند از شهروندان بافق رفته تا در قالب یک گزارش مسائل شهروندان درباره استخرهای شنا را منعکس نمایند.
زنی ۴۳ ساله در ابتدا گفت: عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان و متولیان استخر سبب شده که استخر از لحاظ بهداشتی وضعیت چندان مناسبی نداشته است؛ از همین رو گاهی اوقات کلر آب استخر شنا شهرستان به حدی زیاد می شود که باعث سرفه های مکرر، قرمزی چشم، حساسیت، خارش پوست و بیماری های پوستی می شود.
وی ادامه داد: گاهی در نوبت های (سانس) استخر شنا تقریبا ۸۰ نفر مراجعه کننده، حضور دارند؛ اما باید تنها در هر دوره یا سانس ۳۰ نفر باشند.

در سالیان اخیر استخر مرمت و بازسازی شده است
نوجوانی افزود: گرچه استخر در سالیان اخیر مرمت و بازسازی شده و حتی به تازگی تلاش می کنند تا ورودی استخر را درست کنند؛ ولی در حال حاضر امکانات موجود کفاف مراجعه کنندگان را نمی دهد.

برخی از ناجی ها در موبایل خود غرق شده اند
مردی ۴۵ ساله بیان کرد: در روز های فرد که بنده برای تمرین به استخر شنا مراجعه می کنم، متاسفانه برخی از ناجی های به جای اینکه به شناگران توجه داشته باشند؛ در موبایل خود غرق شده اند و چندان حواسشان به مراقبت از شناگران نیست!
” محمدی” عنوان کرد: استخر شنا از لحاظ نظافت آن چنان مشکلی ندارد.
وی ادامه داد: وقتی که سالمندان برای آب درمانی مراجعه می کنند با عدم مربی روبرو هستند و هر کدام از شناگران یک توصیه به سالمندان دارند.
بانو ۵۵ ساله افزود: بنده برای دریافت آرامش به استخر شنا مراجعه می کنم؛ اما در نوبت ها تعداد شناگرها بسیار زیاد است و یکدیگر را تمسخر می کنند و باعث آلودگی صوتی و فضای استخر غیرقابل تحمل است.
وی یادآور شد: حدود یکسال است که به استخر شنا سطح شهر مراجعه دارم و تقریبا شش ماه هست که «جکوزی» آن خراب شده است و به مسئولین ارجاع داده که گفته شد “پمپ ” آن مشکل دارد و پیگیرش هستیم.
کارگران، مرد میانساله گفت: فضای استخر نیازمند یک آهنگ ملایم است تا افراد با آرامش به ورزش خود بپردازند.
“رضایی” در ادامه گفتگو گفت: رعایت نکات بهداشتی در نوبت بانوان به هیچ وجه از سوی متصدیان رعایت نمی شود و ارائه امکانات و خدمات بسیار ضعیف است.

بلیت ورودی استخرها بسیار گران است
وی از بالا بودن قیمت بلیت ورودی استخرهای شهرستان انتقاد نمود.

استخر شنا لاله بسیار شلوغ است
رضایی گفت: در حال حاضر استخر شنا آهنشهر امکانات بروزی دارد؛ اما دسترسی و رفت و آمد به این استخر بسیار دشوار است و همچنین استخر شنا لاله بسیار شلوغ است.
وی در خصوص وضعیت ارائه خدمات و رعایت بهداشت در استخرهای بافق، اظهار داشت: مسئولان استخرهای شنا بر شلوغی این مکان ها کنترل داشته باشند و ظرفیت مجاز حضور شناگر را در هر سانس رعایت کنند.
رضایی ابراز داشت: مسئولین مربوطه برای دریافت سود و منافع بیشتر، کیفیت استخرها را فدای کمیت نکنند و مانع از شلوغی بیش از حد این اماکن ورزشی شوند.
این شهروند ادامه داد: زمانی که استخرهای شنا بیش از ظرفیت پذیرش کنند باعث ناتوانی در کنترل و نظارت صحیح بهداشت استخرها می شود.

آب استخر شنا بافق دارای کلر بسیار زیادی است
رضایی با بیان اینکه کلر موجود در آب استخر شنا شهر بسیار زیاد است، اضافه کرد: کلر آب باید تا حد مجاز و استاندار باشد؛ اما متأسفانه این امر در استخر شنا بافق رعایت نمی شود.

استخرهای شنا یکی از کانون های انتقال بیماری هستند
یکی دیگر از شهروندان بافقی در گفتگو با خبرنگار افق کویر، با بیان اینکه یکی از کانون‌های خطر انتقال بیماری بویژه وبا، استخر شنا است اظهار داشت: مرکز بهداشت شهرستان باید روزانه کلیه استخرهای شنا سطح شهر را کنترل، نمونه برداری و کلر سنجی انجام دهند.
یکی از شهروندان که تمایل به معرفی خود نداشت اینگونه گفت: شهروندان باید نکات بهداشتی را در استخر شنا رعایت نمایند و در صورت داشتن هرگونه بیماری عفونی از رفتن به استخر خود داری کنند.
خبرنگار ما تلاش کرد تا نظرات مدیر استخر شنای بافق را دریافت کند که موکول به زمانی دیگر شد.
به رغم این که مدیریت استخر لاله بافق توانسته بسیاری از مشکلات این استخر را حل کند، ولی توجه به مسایل مالی این استخر و بهداشتی آن امری است که کمک و نظارت بیشتر مسئولان امر را می طلبد.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که