الهام گرفتن از طبیعت در سرودن اشعار

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در زمانه‌ای که شاعران کمتری جنبه‌های مختلف زندگی خود را موضوعات شعری‌شان قرار می‌دهند و بیشتر مشاهدات بیرونی را در شعرشان توصیف می‌کنند، سراغ شاعر جوانی رفتیم که هرکدام از شعرهایش توصیفی است از یک گوشۀ زندگی عاشقانه اش، شاعری که از اتفاقات و رویدادهای پیرامون خود برای سرودن اشعارش الهام می گیرد و به گفته خودش «شاید یک استکان چای مرا به شعر وا می دارد»

«عصمت مرعشی» متولد ۱۰شهریور ماه سال ، ۱۳۶۵ در شهرستان بافق است، متاهل و صاحب سه فرزند می باشد. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت گذرانده و از سال ۱۳۸۶ به شغل تایپ و تکثیر مشغول است. کتاب اخم آبادگر عنوان اولین کتاب اوست که در آینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد.در این شماره از هفته نامه به سراغ وی رفته تا او را بیشتر بشناسیم در ادامه با ما همراه باشید:
وی گفت: تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان ۱۷ شهریور و مقطع راهنمایی را در مدرسه زهرا (س) گذراندم، به یاد دارم معلم انشاء سال اول راهنمایی از ما خواست انشایی با موضوع «تابستان خود را چگونه گذراندید» بنویسیم و انشایی که بنده نوشته بودم، مقام نخست استان را کسب نمود و متوجه شدم دستی به قلم دارم و از همان زمان نوشتن را آغاز نمودم، ۱۵ ساله بودم که در کلاس های شعر کاظم کریمزاده شرکت کردم و پس از آن در دوره آموزشی خاصی حضور نداشته و به ندای دل شعر می سرودم.
وی ادامه داد: سرودن شعر بصورت جدی را از سال ۹۳ و ۹۴ آغاز نمودم، حتی اوایل ازدواج چند شعر برای همسرم سرودم؛ البته به گونه ای نبود که داستان ها و اشعارم را ثبت و نگه داری نمایم وی گفت: در ۵ سال اخیر اشعارم را به ثبت رسانده و یاد داشت برداری نمودم و مجموعه اشعاری که اکنون به چاپ رسیده ، جمع آوری آن را از سال ۱۳۹۶ آغاز نموده و سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفتم مجموعه اشعاری که ثبت شده را به چاپ برسانم.

الهام گرفتن از طبیعت در سرودن اشعار
وی عنوان نمود: اشعارم بیشتر عاشقانه بوده و به ندرت در مضامین دیگر شعر سروده ام . وی در ادامه گفت: به منظور سرودن اشعارم ، از طبیعت ، حوادث و انسان های اطرافم الهام می گیرم، با ذکر مثال یکی از شعرهایی که در کتابم به چاپ رسانده ام، جریان عاشقانه دو کبوتر بود که با چشمان خود نظاره گر آن بودم. وی اظهار نمود: دل نوشته حبیبم یکی از اشعاری بود که ان را در نیمه شب سرودم، نیمه های شب چشمانم را باز نمودم و اشعار فی البداهه به ذهنم جاری شد و آن را به ثبت رساندم.

بیشتر اشعارم دوبیتی است
وی گفت: بیشتر اشعارم دوبیتی است؛ البته به سبک قصیده، غزل، مثنوی، شعر نو و سپید نیز شعر می سرایم. هر سبک شعری مخاطب خاص خود را دارد، اما به تمام سبک ها شعر سروده ام.
مرعشی تصریح نمود: برای سرودن اشعارم بیشتر از غم الهام می گیرم تا شادی ، غم، بیشتر انسان را به سمت و سوی شعر می کشاند، گر چه برخی اشعارم شاد است اما قهر، غضب، رنج و درد بیشتر مرا به سرودن شعر وا می دارد
وی نام نخستین کتاب خود را اخم آباد گر عنوان نمود و در بیان علت این نامگذاری گفت: بیشتر شعرهایم از حالات درونی که در چهره افراد هست تاثیر می پذیرد.

هدف در قدم اول معرفی کتاب به مخاطب می باشد
وی در مورد زمان رونمایی از کتاب خود عنوان نمود: به منظور انتشار کتابم از هیچ ارگان و نهادی کمک دریافت نکردم و هدفم در آغاز راه کسب درآمد نبوده و هدف در قدم اول معرفی کتاب به مخاطب می باشد؛ ولی حمایت مسئولین موجب ایجاد انگیزه برای نویسنده می شود. وی زمان رونمایی از کتاب را بعد از ایام محرم و صفر عنوان نمود.

حکیمه سادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که