جُنگ به مذاق بافقی ها خوش تر است

 به گزارش هفته نامه افق کویر، داوود ناظمی بازیگر و کارگردان تئاتر، ۲۵ آذرماه ۱۳۶۹ در شهرستان بافق متولد شد. وی از سن ۹ سالگی مرشد زورخانه بود و همین امر فرصتی مغتنم پیش روی وی نهاد تا به اجرای نقش مرشد در نمایش «پوریای دیگر» به کارگردانی «منصور رحیمی» بپردازد و علاقه به تئاتر از همان زمان در وی شکل گرفت . در این شماره از هفته نامه خبرنگار افق کویر به گفتگو با وی پرداخته که در ادامه خواهید خواند:

تحصیلات تخصصی بازوی کمکی بازیگر در حرفه ای شدن
وی گفت: فعالیت خود در عرصه تئاتر را بصورت حرفه ای از سال ۱۳۹۰ و با بازی در گروه تئاتر عرفان آغاز نمودم و گروه عرفان بیشتر در مناسبت ها به اجرای تئاتر می پرداخت و از سال ۱۴۰۰ بصورت مستقل ادامه راه داده و فعالیت گروه ما در عرصه تئاتر از قالب جنگ خارج شد.
وی ادامه داد: داشتن تحصیلات آکادمیک به همراه مهارت بهترین وضعیت ممکن است . بنده، با وجود سال ها فعالیت در عرصه تئاتر، بسیاری از مهارت های مرتبط با بازیگری را نیاموخته و تحصیلات تخصصی می تواند کمک زیادی به بازیگر در راه حرفه ای شدن داشته باشد.

گرفتار شدن به روزمرگی از طریق فضای مجازی
وی عنوان نمود: «تئاتر پوست موز» به قلم «ابراهیم کارگران» یکی از طنز پردازان برجسته بافقی به رشته تحریر درامده و متن نمایشنامه زاییده ذهن خلاق نویسنده می باشد. وی گفت: در تئاتر پوست موز، شخصیت های داستان در یک دیوانه خانه به ایفای نقش پرداخته و دو کاراگاه تلاش می کنند تا قاتلی را دستگیر نمایند و بدین منظور به بازبینی دوربین مداربسته می پردازند و در این میان در دام جذابیت های فضای مجازی گرفتار می شوند. وی ادامه داد: تئاتر پوست موز تلاش می نماید، گرفتار شدن به روزمرگی را از طریق فضای مجازی در قالب طنز بیان نماید.

مردم بافق از تماشای جُنگ لذت بیشتری می برند
وی گفت: در شهرستان بافق مردم به تماشای تئاتر علاقه زیادی نشان نداده و از تماشای جنگ لذت بیشتری می برند . وی در ادامه افزود: در شهرهای بزرگتر هنر تئاتر برای علاقه مندان بیشتر قابل درک می باشد؛ اما در شهرستان بافق مخاطب انتظار دارد با تهیه یک بلیت به منظور تماشای تئاتر، اجرای برنامه های متعدد دیگری را نیز نظاره گر باشد.

سالن تئاتر استانداردی در شهرستان بافق وجود ندارد
وی در بیان مشکلات تئاتر در بافق عنوان نمود: سالن استانداردی در شهرستان بافق وجود ندارد و به منظور تهویه هوای داخل سالن چند کولر آبی تعبیه شده که کافی نمی باشد. همچنین مسئولین نیز حمایت های لازم را انجام نمی دهند و لازم است ارگان ها حمایت بیشتری انجام دهند، تا به تدریج برای مردم نیز نهادینه شود.
وی در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی در شهرستان بافق باید صورت بگیرد تا مردم به تئاتر علاقه مند شوند افزود:

جلو کارهای لودگی گرفته شود
جلو کارهای لودگی که هیچ مفهومی نداشته و بیشتر کپی برداری بوده، اصول کار حرفه ای را به درستی رعایت ننموده، از متن خوبی برخوردار نبوده و با لودگی سعی در خنداندن مردم دارند، گرفته شود، شاید این گروه ها بصورت مناسبتی فرصتی برای عرضه اندام داشته باشند؛ ولی این امر استمراری ندارد‌.
وی در بیان یکی از شیرین ترین خاطرات خود عنوان نمود: حضور در گروه عرفان خاطرات شیرینی را برایم رقم زد، در همان سال ها خاطرات شیرین سفر به مشهد مقدس به همراه دوستانم در گروه عرفان برای همیشه در ذهنم ماندگار شد.
وی خداحافظی از گروه عرفان در سال ۱۴۰۰ را یکی از تلخ ترین خاطرات خود عنوان نمود.

هیچ یک از همکاران بازدیدی از نمایش نداشتند
داوود ناظمی در پایان خاطرنشان نمود: در صورتی که هنرمندان شهرستان حامی یکدیگر باشند، مسئولین نیز حمایت بیشتری از آن ها انجام می دهند، جای بسی تاسف است در مدت زمانی که تئاتر «پوست موز» نمایش شد، بازدیدی از سوی هیچ یک از گروه ها ی هنری شهرستان صورت نگرفت.

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چطور اسمی که برای فرزندنتان انتخاب می کنید باعث تغییر چهره او می شود؟

افراد به مرور زمان به ویژگی‌های ظاهری‌ که