رشته مچ اندازی به نظرم بسیار راحت و آسان است

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ مسابقات مچ اندازی دختران بافقی به میزبانی شهرستان بهاباد برگزار گردید. مسابقات مچ اندازی بانوان استان یزد، انتخابی کشوری به خوبی برگزار شد. تیم های از شهرستان های بافق، مهریز، تفت و یزد شرکت کرده بودند؛ که تیم سنگ آهن بافق با کمترین شرکت کننده، موفق به کسب بیشترین مدال طلا شد. در این شماره از هفته نامه خبرنگار ما به سراغ ” سمیرا خواجه بافقی” و ” ملیکا تشکری” رفته و با آنان به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:
در ابتدا “سمیرا خواجه بافقی” متولد ۱۳۶۹ گفت: ورزش را با هندبال آغاز نمودم، سپس به سوی رشته پاورلیفتینگ رفته، حتی در مسابقات کشوری و استانی نیز شرکت کردم و مقام برون مرزی(گرجستان) را از آن خود نمودم، اما به دلیل آسیب دیدگی این ورزش را رها کردم، باتوجه به علاقه ای که به مچ اندازی داشتم در این مسیر قدم گذاشته و قریب به ۶ سال است که به طور حرفه ای فعالیت دارم.
وی در ادامه درباره سطح مسابقات مچ اندازی بیان کرد: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود، اما در زمینه داوری بی عدالتی های زیادی را شاهد بودم.

تیم مچ اندازی بافق با کمترین شرکت کننده
موفق به کسب بیشترین مدال طلا شد

وی افزود: مسابقات مچ اندازی بانوان استان یزد انتخابی کشور به میزبانی شهرستان بهاباد بود که از شهرستان بافق فقط ۱۰ ورزشکار شرکت نمودند، خوشبختانه تیم ما با کمترین شرکت کننده موفق به کسب بیشترین مدال طلا شد.
وی یادآور شد: بنده در رقابت با بزرگسالان برتر بودم و دو مدال طلا کسب کردم.

پیشرفت شاگردانم بسیار لذت بخش است

خواجه بافقی، در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون از ورزش درآمد خاصی داشته اید یا خیر؟ وی گفت: خیر! تنها از پیشرفت شاگردانم در سطح کشور و استان راضیم که برای من بسیار لذت بخش است.
وی در پاسخ به این پرسش که ” مچ اندازی در ذهن خیلی از افراد یک رشته مردانه به حساب می آید واکنش ها به فعالیت و موفقیت شما در این رشته چطور بوده است؟” بیان کرد: رشته مچ اندازی به نظر بسیار راحت و آسان است، ولی شیوه و قوانین زیادی در بردارد و افراد باید با عشق و علاقه پیشرفت خود را در این رشته مشاهد کنند.
وی یاد آور شد: بنده و دو نفر از شاگردانم عضو تیم ملی مچ اندازی نیز هستیم.

بانوان بافقی پتانسیل خوبی در رشته مچ اندازی خواهند داشت
وی از مسئولین خواستار شد: توجه بیشتری به این رشته ورزشی داشته باشند، اکنون بانوانی که در این رشته فعال هستند با قدرت بیشتر تلاش نمایند، قطعا بانوان بافقی پتانسیل خوبی در این رشته خواهند داشت.
وی گفت: در طی این مسیر سختی های زیادی کشیدم به این امید که بتوانم به اهداف و آرزو هایی که داشتم، دست پیدا کنم، تنها کسی که مرا در این مسیر یاری نمود اول خدا و بعد خانواده ام هستند.
در ادامه ” ملیکا تشکری” متولد ۱۳۸۷ گفت: ابتدا ورزش را با رشته والیبال آغاز نمودم و حدود ۶ سال در این رشته فعالیت داشته، سپس با رشته مچ اندازی آشنا شده و توسط آزمون های که شرکت و موفق شدم درحال حاضر یکی ازاعضای تیم مچ اندازی بانوان هستم.
وی ادامه داد: در مسابقات رده جوانان دو مدال طلا و رده بزرگسالان ۱ مدال طلا و نقره را کسب نمودم.

مچ حریف را خواباندم

وی یکی از قشنگ ترین خاطره خود را قهرمانی در مسابقات بهاباد عنوان کرد و لحظه ای که مچ حریف خود را خواباندم با چهره شاد مربی روبرو شدم.
وی در خصوص اینکه تاکنون چه مقام هایی کسب نموده است گفت: عناوین زیادی در مسابقات استانی و کشوری کسب نمودم و دیگر افتخاراتم عضو تیم ملی مچ اندازی بانوان هستم.
وی در پایان گفت: سه سال تمام برای این مدال زحمت کشیدم و در این جا دارد از پدر و مادر، تشکر کنم.
حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

بسیاری از مسافران بلاتکلیف شده اند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ هیچ اتوبوسی