ناسازگاری کیفیت غذاها با نرخ ها

به گزارش هفته نامه افق کویر، رستوران‌ها به عنوان مکان هایی برای تهیه و ارائه غذا و نوشیدنی برای مشتریان خود شناخته می شوند و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند تا تجربه خوردن غذا برای مشتریان بهتر و لذت بخش تر شود. در این شماره خبرنگاران هفته نامه افق کویر پیرامون این موضوع با شهروندان به گفتگو پرداخته است که در ادامه می‌‌‌‌خوانید:

تنوع غذاها در مرکز استان بیشتر است
در ابتدا یکی از شهروندان که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: رستوران های سطح شهر از کیفیت خوبی برخوردار نیست و اغلب به رستوران های شهر یزد مراجعه می کنم، زیرا از لحاظ کیفیت، تنوع و قیمت بسیار مقرون به صرفه است.

از کیفیت گوشت ها مطمئن نیستم
مرد ۳۴ ساله بیان کرد: شاید در ماه ۵ الی ۶ بار از رستوران های شهرستان غذا سفارش دهم که بیشتر خورشت، مرغ یا جوجه بوده و هیچگاه غذاهای گوشتی را سفارش ندادم؛ چرا که از کیفیت گوشت ها مطمئن نیستم.
وی ادامه داد: بعضی از مدیران رستوران ها مواد اولیه بی کیفیت برای سرآشپز تهیه می نمایند.

نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات بی کیفیت رستوران ها
بانو ۵۵ ساله گفت: حضور گسترده معادن و غیربومی ها سبب شده تا قیمت غذاهای رستوران ها گران تر از سایر شهرها باشد. این در حالی است که کیفیت ارایه خدمات به شهروندان در این اماکن در سطح بسیار پایینی می باشد و همین عامل تا حدودی موجب نارضایتی می شود.

نرخ های متفاوتی را شاهد هستیم
وی افزود: در شهرستان نرخ های متفاوتی را شاهد هستیم؛ بنابر کیفیت غذا و امکانات و تعداد کارگر قیمت های رستوران ها تعیین می گردد.
یکی از شهروندان عنوان کرد: با این نوسانات بالا در بازار و افزایش قیمت گوشت و برنج، صاحبان رستوران ها مجبور به کاهش کیفیت و یا حجم غذا می شوند.
وی افزود: وقتی صاحب رستوران افزایش نرخ برنج ایرانی را می بیند مجبور می شود از برنج هندی استفاده کند و یا مواد اولیه ارزان تر و کم کیفیت تر تهیه کند و در نهایت این امر نارضایتی شهروندان را در پی خواهد داشت.

وی یاد آور شد: با این قیمت ها دیگر مردم توان خرید غذا از رستوران ها را نخواهند داشت. مرد ۶۵ ساله افزود: من اصلاً از رستوران ها غذا تهیه نمی کنم؛ وقتی که مهمانی هم داشته باشم مواد اولیه و با کیفیت را تهیه و تحویل آشپز می دهم تا برای ما پخت را انجام دهد؛ شاید هزینه بیشتری در برداشته باشد؛ اما می‌دانم که با مواد با کیفیت و گوشت مرغوب پخت شده است.

مرد ۲۷ ساله عنوان کرد: بعضی از صاحبان رستوران ها می گویند صددرصد از گوشت بره در کوبیده استفاده می شود؛ اما اینگونه نیست.
وی از فضای رستوران های سطح شهر گفت: خوشبختانه به تازگی چند رستوران در سطح شهر افتتاح شده است که فضای آرام و تمیزی را برای شهروندان در نظرگرفته اند.

در ادامه «اکبر حاج ابوالحسنی» بیان کرد: غذا برخی رستوران ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
بانو ۳۹ ساله به خبرنگار افق کویر گفت: رستوران های سطح شهر اصلاً تنوع غذایی ندارند و از هزینه بسیار بالایی برخوردار می‌باشند.
وی ادامه داد: به نظرم صاحب رستوران ها باید در مرحله اول توجه ویژه ای به کارکنانی که در رستوران مشغول هستند داشته باشند.
وی اظهار کرد: بهداشت باید در این زمینه ورود پیدا کند و در ماه حداقل یکی از مأموران بهداشت به رستوارن ها مراجعه کنند و از لحاظ نظافت و کیفیت غذا ها گزارشی تهیه نمایند.

نه تنها غذا بلکه همه اجناس گران قیمت است
سپس بانو ۳۴ ساله که اصالتاً اهل مشهد بود؛ بیان کرد: حدود ۱۷ سال است که در شهرستان بافق زندگی می کنم؛ رستوران ها کیفیت غذایی خوبی دارند و تاکنون مشکلی برای من پیش نیامده؛ اما هزینه ها بسیار زیاد است؛ البته نه تنها غذا بلکه همه اجناس گران قیمت است و همه کسبه شهرستان بافق در سنگ آهن کار می کنند و به بقیه قشر جامعه توجه ندارند.وی یاد آور شد: این شهر معدنی نیازمند فضای مناسبی است که مردم از آن فضا نیز استفاده نمایند.

شایان ذکر است؛ کیفیت غذا عامل مهمی در تعیین بهترین رستوران ها و وعده های غذایی است. این امر به عوامل مختلفی مانند تازگی مواد مصرفی، روش های درست پخت و مهارت سرآشپز در ایجاد غذاهای خاطره انگیز بستگی دارد. عامل مهم دیگری مانند فضای رستوران نقش اساسی در تعیین بهترین کیفیت غذا دارند و غذا تنها دلیلی نیست که به رستوران می روند ممکن است برای فضای آن رستوران به آن مکان مراجعه شود و می طلبد صاحبان کسب و کار در این زمینه فضای مناسبی را برای متقاضیان آماده کنند تا شهروندان برای استفاده از فضا مسافت زیادی را به استان یزد طی ننمایند و همچنین مأموران بهداشت به صورت نامحسوس و متعدد به آشپزخانه ها و رستوران ها مراجعه نمایند؛ چرا که حضور از قبل تعیین شده مأموران بهداشت نمی تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

بدون مجوز نمی توان گزارشی جهت چاپ ارائه نمود

 به گزارش هفته نامه افق کویر، در حاشیه