احداث موزه فرهنگی از اهداف آینده مؤسسه بیت الرضا(ع) بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر،در واپسین روزهای ماه صفر همه ساله شاهد حضور زائرانی هستیم که از جای جای کشور در آیین پیاده روی به مشهدمقدس شرکت می کنند تا خود را برای شهادت امام رضا (ع) به بارگاه آن امام همام برسانند،
فلسفه این آیین باشکوه به سال۲۰۰ هجری و هجرت امام رضا (ع) که یک مهاجرت سیاسی اجباری به دستور خلیفه وقت بود برمی گردد. ثامن الحجج(ع) به اجبار مأمون از مدینه به سمت مرو مرکز خلافت مامون حرکت کردند و این مسیر را شهر به شهر طی نمودند

امام رضا(ع) از هر دیاری که می گذشتند همه را شیفته خود می کردند. حال خیل عظیمی از عاشقان این امام رئوف، همه ساله در پایان ماه صفر این آیین را برگزار می کنند، بطوریکه میلیون ها زائر از تمام نقاط کشور در شهادت امام رضا (ع) خود را به مشهد می رسانند، راه بسیار طولانی است. عبور از این‌مسیر قطعا دشواریهایی در پی دارد، اما انگار عشاق الرضا دست از پا نمی شناسند و سختی این راه را به جان می خرند و به نوعی با پای دل کیلومترها راه را برای پابوسی سلطان خراسان طی می کنند.فرصتی مغتنم دست داد در این شماره از هفته نامه افق کویر، گفتگویی با حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی، موسس بیت الرضا(ع) و مسئول کاروان پیاده شهرستان بافق داشته باشیم که در ادامه خواهید خواند:

حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی گفت: برکت وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (علیه‌السلام) در کشور ایران و حضور معنوی ایشان در سرتاسر کشور، در دل آحاد مردم ما آشکار است. امام هشتم (ع) ولی‌نعمت معنوی و فکری ایرانیان هستند و باید تمام شهرهای ما رنگ و بوی امام رضا(ع) بدهد و مملکتی امام رضایی داشته باشیم.

رواج فرهنگ رضوی در کشور
وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در مسیر حرکت خود از شلمچه تا مرو ، بیشترین مدت اقامت را در استان یزد داشته اند عنوان نمود: باید تلاش کنیم در کشور ما فرهنگ رضوی پیاده شود.

۳۰سال قبل با دست خالی این سفر معنوی را آغاز نمودیم
حجت‌الاسلام طباطبایی ادامه داد: ۳۰سال قبل با دست خالی این سفر معنوی را آغاز نمودیم و به منظور حفظ انسجام بیشتر گروه، اعضای کاروان پیاده، شب های هشتم هر ماه گرد هم می آییم و به برکت آقا امام رضا(ع) اقدامات مفید زیادی در طی این سال ها صورت گرفته و اهداف زیادی پیشرو می باشد که انشا… به مدد ایشان به منصه ظهور برسد .

احداث موزه فرهنگی در آینده ای نزدیک
وی گفت: در طی سال های گذشته، چهار هزار نوع دست خط، قباله جات، عهدنامه، صلح نامه و … جمع آوری شده و امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد احداث یک موزه فرهنگی در کنار موسسه فرهنگی بیت الرضای(ع) بافق باشیم.

احداث موسسه ی فرهنگی بیت الرضا در شهرستان مهریز
در ادامه جلسه، “حسین دهقانی زاده” دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان مهریز، عنوان نمود: امروز توفیقی حاصل شد در جمع تعدادی از خادم یاران و اعضای شورای کانون رضوی شهرستان مهریز، از موسسه ی بیت الرضا شهرستان بافق بازدیدی به عمل آورده و انشا… بتوانیم از رهنمودهای حجت الاسلام طباطبایی در راستای ایجاد یک موسسه ی فرهنگی بیت الرضا در شهرستان مهریز بهرمند شویم.

۳۰۰خادم یار رضوی در شهرستان مهریز فعالیت می کنند
وی با ابراز خرسندی از اینکه زمین مناسب به منظور احداث این مجموعه فرهنگی اختصاص یافته عنوان نمود:در شهرستان مهریز ۳۰۰خادم یار فعالیت داشته که ۱۰۰خادم یار بانو و ۲۰۰خادم یار در بخش آقایان فعالیت دارند. وی ادامه داد: در شهرستان مهریز و روستاهای اطراف آن، ۱۰ کانون به صورت محله ای و ۱۹ کانون تخصصی سازماندهی شده اند و انشا… بتوانیم به منظور پیشبرد برنامه های امام رضایی در شهرستان مهریز، اقدامات مؤثری را انجام دهیم.
در ادامه، احمدعلی زارع زاده عنوان نمود: فرصتی مغتنم دست داد تا به همراه اعضای خادم یار کانون خدمت رضوی شهرستان مهریز، بازدیدی از موسسه فرهنگی بیت الرضا(ع) بافق داشته باشیم و از مجموعه برنامه ها و اقدامات انجام شده در موسسه بیت الرضا شهرستان بافق، که در کشور نمونه بوده، الگوبرداری نموده و در حد توان در شهرستان مهریز اجرایی نماییم . ادامه دارد…

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیرایش آقایان دشوار تر از آرایش بانوان است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ واژه سلمانی