اطلاعات حقوقی

-۱ بکار بردن عبارت «داغ بچه ها را به دلت می گذارم»، مصداق بزه تهدید نیست
رأی دادگاه تجدیدنظر استان تهران
تجدیدنظر خواهی آقای م.ظ. و آقای م.ظ. با وکالت آقای ه.ظ. وکیل دادگستری بطرفیت همدیگر نسبت به دادنامه شماره ۰۰۸۱ مورخ ۶/ ۲/ ۹۵ شعبه ۱۱۴۸ دادگاه کیفری ۲ تهران که بموجب آن آقای م. ظ. بابت اتهام اهانت به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی و بابت اتهام تهدید به تحمل دوسال حبس تعزیری محکوم واز حیث اتهام مزاحمت برائت حاصل نموده است با مداقه در اوراق پرونده نظر به اینکه حسب دلالت شهود تجدیدنظر خواه بااستعمال جمله (داغ بچها را به دلت می گذارم ) نسبت به تهدید پدرش اقدام نموده است در حالیکه وفق ماده ۶۶۹ قانون تعزیرات عنصر مادی تهدید ناظر بر نفس و شرف و مال و افشاء سر بوده و جمله مستعمله نامبرده در مشمول و مصداق هیچیک از مصادیق تهدید تعریف نمی گردد علیهذا با این اوصاف تجدیدنظرخواهی تجدیدنظر خواه ردیف اول را وارد تشخیص و مستندا به اصل ۳۷ قانون اساسی و بند پ ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری ضمن نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته حکم بر برائت آقای م. ظ. از اتهام تهدید صادر واعلام می دارد لیکن نظر به اینکه از ناحیه تجدیدنظر خواهان دلیلی که نقض رای تجدیدنظر خواسته را در سایر موارد ( اهانت و مزاحمت ) ایجاب نماید اقامه نشده است لذا به جهات مذکور مستندا به مدلول بند الف ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری رای تجدیدنظر خواسته را در سایر موارد عینا « تائید می نماید این رای قطعی است.
رئیس شعبه ۵۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران
-۲ بعد از خرید خودرو متوجه عیوبی در آن شده ام آیا امکان دریافت خسارت دارد؟
اگر شخصی پس از خرید خودرو متوجه عیوبی در خودرو شود و بخواهد دادخواست مطالبه خسارت به مرجع قضایی تقدیم نماید باید توجه داشته باشد که مطالبه چنین خسارتی، در صورتی قابل پذیرش است که اولاً خریدار خودرو، اسقاط کافه خیارات را از خودش بعمل نیاوره باشد و ثانیاً بتواند ثابت کند که عیوب خودرو، بر خلاف ادعای فروشنده یا حالت متعارف خودرو، بوده است که در این صورت، خریدار حق مطالبه خسارت و مابه التفاوت قیمت خودرو را از فروشنده یا فسخ معامله به استناد خیار عیب را دارد.

-۳صلح عمری بجای وصیت
اگر شخصی بخواهد ملکی پس از مرگ خودش به همسر یا هر فرد دیگری برسد نمی تواند وصیت کند که از بین وارثان فقط به یک نفر برسد (چون وصیت به بخشش تا یک سوم اموال امکان دارد و ممکن است آن ملک کل اموال یا بیش از یک سوم باشد) در عوض می تواند با همسر یا فرد مورد نظر قرارداد صلح عمری امضاء کند. در این حالت تا زمانی که زنده است ملک در اختیار خودش است اما بعد از مرگ، آن ملک به موجب قرارداد به همسر یا فرد مورد نظر منتقل می شود و سایر وارثان نمی‌توانند در مورد آن ادعایی کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شادی هندبالیست ها در خانه خود

در هفته اول رقابت های لیگ برتر هندبال