فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد: به حوزه ترافیک شهرستان بافق نگاه ویژه ای شود

۲۰ مهرماه صبح شنبه، آیین تکریم و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بافق در محل سالن کنفرانس فرمانداری بافق برگزار شد.
«سرهنگ محمدکمالی» در ابتدا با شعری سخنان خود را آغاز کرد و به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت.وی در پایان گفته های خود با غزلی از وحشی بافقی سخن خود را به پایان برد.
دل نیست کبوتر که چو برخاست نشیند
از گوشه بامی که پریدیم پریدیم
در ادامه آیت ا… سلیمانی، امام جمعه بافق گفت: در ربع قرن امام جمعه بودنم کمتر موردی این چنینی دیده ام که فرماندهی انتظامی استان یزد مورد توجه تمام ائمه جمعه استان یزد باشد.
وی درباره جابجایی فرماندهی نیروی انتظامی بافق گفت: مدتی پیش سردار میرحیدری به بافق آمد و من به توصیف بافق و موقعیت آن پرداختم و خواستار آن شدم فرمانده جدیدی که مطرح می شود با موقعیت شهر آشنا باشد.
وی از هماهنگی کامل فرماندهی نیروی انتظامی بافق با مسئولین شهرستان بافق یاد کرد.
«محمد زاده رحمانی» فرماندار بافق هم صحبت های خود را این گونه آغاز کرد که کمتر دیدم در مراسم تودیع و ‌معارفه فرماندهی نیروی انتظامی بافق، خود سردار فرماندهی به بافق آمده باشند.
وی به کارکردهای پلیس اشاره کرد که امنیت مهم ترین مقوله هست و دومین نیاز بشر و در کنار نیروی سلامت قرار دارد و گفت: نیروی انتظامی پناهگاه مردم هست.
وی به مقوله انتخابات آتی اشاره کرد و ‌حضور نیروی انتظامی بافق را محافظ آراء مردم دانست.
در ادامه سردار محمدرضا میرحیدری فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد سومین سخنران این نشست بود.
سردار محمدرضا میرحیدری با تسلیت ایام اسارت آل ا… گفت: ایران اسلامی همچنان به برکت ولایت نفوذ خود را در قلوب ‌مظلومان عالم جای داده است و پرچمدار عدالت خواهی گردیده است و تمامی اینها به برکت خون شهدا و ‌وفادای آنها به ایران عزیز می باشد.
وی افزود: سه تن از سرداران ولایی و متعهد ما از این خطه رشد و‌ بالنده شده اند و نیز مجاهدت آیت ا… حاج شیخ محمد تقی بافقی هم در این راستا است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که به تازگی در سمت مسئولین نیروی انتظامی استان گمارده شدم، در حقیقت مصمم شدم نگاه ویژه ایی به شهرستان بافق داشته باشم. فرماندار بافق در بهسازی محیط خدمت، پلیس را کمک کرد و جایگاهی که در شأن خدمت مردم باشد، آماده نمود.
میرحیدری ادامه داد: امروزه دولت ما وضعیتی دارد که نمی توان چشم داشتی به تأمین اعتبار به مرکز داشت!
وی گفت: سعی داریم که واقعیات ثبت و ضبط شود و هرچند که شاخصه های امنیت بافق در حد طبیعی هست.
وی افزود: در ارتباط با سرقتها هفت درصد کاهش داشته ایم.
وی با بیان اینکه ارتکاب به قتل و سرقت مسلحانه در شهرستان صفر هست اظهار داشت: همه اینها نشان از پایبندی مردم به دیانت هست و این شاخصه ها برای شهر بافق افتخار آمیز هست.
وی گفت: در شورای فصلی فرماندهی استان ها یکی از شاخصه ها اعزام به موقع نیروها به سربازی یزد داشت و بهترین شهرستان در میان همه شهرستانها شهر بافق بود و این نشان از حس وطن دوستی و توجه به شعائر دینی است.
وی به ذکر چند نکته هم پرداخت، از جمله سرقت از اماکن نیمه ساز افزایش داشته است.
وی تأکید کرد: در اسکان مهاجرین دقت شود.
وی به موضوع ساماندهی ضایعات و تردد آن اشاره کرد تا تحت کنترل باشد.
وی به سرقت موتور سیکلت اشاره نمود که رشد داشته است و تصریح کرد: متأسفانه از این وسیله در جرایم مهم استفاده می گردد و متعاقب آن مشکلات روحی و روانی پیش می‌آورد.
وی به نزاع اشاره کرد که رشد بالایی داشته است و به امام جمعه بافق و دستگاههای فرهنگی و قضایی توصیه کرد که با اقدامات مشاوره ای، علل آن را مرتفع کنند.
وی گفت: متأسفانه فقدانی افراد رشد داشته است ‌و ده نفر گردیده است.
وی با اشاره به اینکه جرایم رایانه ایی نزدیک به ده درصد رشد داشته است افزود: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در ارتقا سطح فرهنگ مردم بکوشند.
وی ادامه داد: تصادفات شامل افزایش صددرصدی و در بیرون شهر ۱۵درصد و در شهریور فراتر رفته است؛ درخواست دارم به حوزه ترافیک نگاه ویژه ای شود.
وی گفت: موقعیت شهرستان بافق را به عنوان مرز ورود اشرار، قاجاق انسان و مواد مخدر می‌شناسیم و احتیاج به یک نیروی جهادی هست‌ که بتواند مدیریت کند.
وی سپس به توصیف ویژگی های شخصیتی «شهرام طولابی نژاد» پرداخت که وی در منظقه خوزستان به سر می برده است و دارای سوابق درخشانی است.
وی در دستوری خطاب به فرماندهی جدید بافق گفت: تلاش کنید تا ضریب امنیتی شهر و استان بالا برود و برای خدمت به جامعه و اسلام تلاش نموده و مباحث درجه ایی نیز حل خواهد گردید.
وی گفت:از لحاظ پلیس های تخصصی کمک خواهد شد.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های