چغارت پیر به پایان خود رسیده است

به گزارش هفته نامه افق کویر، صبح روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه، ” دکتر حسن روحانی”، رییس جمهور دولت تدبیر و امید با هیئت همراه به استان یزد سفر کرد.
در حاشیه این سفر”دکتر علوی وزیر اطلاعات”حوالی ساعت ۱۵:۰۰ وارد شهرستان بافق گردید و با حضور در امامزاده عبدا…(ع) در جمع مردم حاضر شد.
“آیت ا… سلیمانی”، امام جمعه بافق در سخنانی در مراسم جشن بزرگ وحدت، از وزیر اطلاعات کشور و نماینده ویژه رئیس جمهور، خواهان توجه به موضوع مرزهای جغرافیایی، کارخانه های جوار معدنی، کارخانه های جوار ریلی و فولاد شهرستان شد و گفت: امیدوارم هر چه سریعتر تصمیمات لازم برای جذب نیروهای جوان به این مراکز گرفته شود.
سلیمانی با بیان اینکه امروز دشمنان پنجه های خونین خود را به سوی کشور ما دراز کرده، توانستیم امنیت را در سراسر کشور ایجاد کنیم،تصریح کرد: زمانی که جنگ آغاز شد جوانان این خطه اعلام آمادگی برای حضور در جبهه کردند و اولین گروهی که از فرودگاه یزد عازم صحنه نبرد حق و باطل شد از شهرستان بافق بود.
وی بافق را شهر کارگری معرفی کرد که کارگران زحمتکش و دور اندیش آن در اعماق معادن و سخت ترین شرایط آب و هوایی تابستان فعالیت می کنند تا چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند،یادآور شد: مردم بافق حضوری گسترده و فعال در صحنه‌های سیاسی داشته و دارند.
وی با اشاره به اینکه یزد به عنوان استان معدنی معرفی شده است،افزود: کلکسیون تمام معادن در شهر بافق است و کارگران تلاش می کنند تا در این موقعیت اقتصادی کشور خدمات شایانی را انجام دهند.
سلیمانی خطاب به شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواهان تأمین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران شد و تأکید کرد: موضوع تأمین خوراک دغدغه مردم و مسئولان است؛ امیدوارم مسئولین کشور این موضوع را مرتفع کنند.
صدای پای کابوس بیکاری ۱۴ هزار نفر از پرسنل معادن و کارخانجات بافق به گوش می رسد
در ادامه: “محمد زاده رحمانی” فرماندار بافق در مراسم دیدار مردمی حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات کشور و نماینده ویژه رئیس جمهور در امامزاده عبدا…(ع) با بیان اینکه این شهرستان ۵۰ سال است که همچون مادری مهربان شیره جان خود را به صنایع بزرگ فولادی کشور ارزانی بخشیده،گفت: چغارت پیر، اکنون به پایان خود رسیده است و صدای پای کابوس اتمام مواد معدنی و بیکاری ۱۴ هزار نفر از پرسنل معادن و کارخانجات به گوش می رسد ما چیز زیادی نمی خواهیم.
وی افزود: خواسته فوق العاده ای ندارم؛ بلکه فقط تقاضا دارم شما به عنوان نماینده رییس جمهور و وزیر اطلاعات به این دیار تشریف آورده اید ترتیبی انجام بدهید که از خام فروشی این شهرستان از جمله چاه گز جلوگیری به عمل آمده و خوراک شرکت سنگ آهن مرکز ایران از این معادن تأمین گردد .
وی تصریح کرد: هدف ما حفظ اشتغال موجود، ایجاد اشتغال جدید و پیش بردن بافق به سمت پشرفت توسعه است و این میسر نمی گردد جز با پشتیبانی شخصیت هایی چون شما.
در ادامه “حجت الاسلام علوی “ضمن تبریک هفته وحدت گفت: یزد چهره های علمی زیادی و وزن بسیار سنگینی در سپر علم و دانش ایران اسلامی دارد.
پشت دولت را نباید خالی کرد
وی گفت: امروز شرط موفقیت آن هم در شرایطی که دشمنان جهانی ما به سرکردگی آمریکای جنایتکار تمام توانشان را به کار گرفتند تا ملت ما را به زانو در بیاورند این است که همان گونه ای که مسلمانان زیر سایه رسول اکرم(س) با یک رهبر و فرمانده حرکت کردند و موفق شدند، زیر چتر مقام معظم رهبری و ولایت حرکت کنیم.
وی افزود: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. وحدت و همدلی مردم در سایه رهبری امکان پذیراست، پشت دولت را نباید خالی کرد.
وی تصریح کرد: ما از گردنه تحریم عبور کردیم و تحریم ها تأثیر خود را از دست داده است.دنیا به آنها می خندند؛ وقتی می گویند فلان نهاد و مسئول ایرانی را تهدید کردیم.
وی با بیان اینکه امیدوارم این سفر منشاء خدمات جدیدی به استان یزد شود اظهارداشت: ان شاا… قدم هایی در بهبود کارهای شهر، پیشرفت کارهای بافق و حل برخی از مشکلات بافق برداشته شود.

راضیه برزگری- سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های