۴۲۵ میلیون ریال ماسک محافظ صورت در بافق اهدا شد

 رییس بیمارستان ولیعصر (عج) بافق گفت: تعدادی ماسک محافظ نیم صورت ۳M با فیلتر P۱۰۰ به ارزش ۴۲۵ میلیون ریال از سوی یکی از موسسه های خیریه شهرستان خریداری و به این واحد بهداشتی و درمانی اهدا شد.

محمدباقر قائمی  در روز دوشنبه اظهارکرد: با توجه به نیاز مبرم بخش‌های درگیر بیمارستان با کرونا به ماسک‌های محافظتی ۵۰ عدد ماسک در اختیار این واحد بهداشتی و درمانی قرار گرفت.

وی افزود: استفاده از ماسک‌های فیلتردار برای ایمنی و حفاظت بیشتر از سیستم تنفسی بسیار ضرروی است.

به گفته قائمی این ماسک دارای طراحی ارگونومیک و بدون اثر فشار روی نقاط حساس صورت است و به راحتی قرار می گیرد و هنگام دم و باز دم باعث تنفس راحت و کاهش خستگی فرد می‌شود.

رییس بیمارستان بافق ششم اردیبهشت ماه جاری به ایرنا گفت: با توجه به جداسازی بخش افراد مبتلا به کرونا در این واحد بهداشتی و درمانی، ۱۵ تخت بستری به ارزش یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال توسط خیران حوزه سلامت شهرستان خریداری و اهدا شد.

قائمی  اظهارکرد: این تعداد تخت‌ با کمک افراد خیر، با همکاری یکی از موسسه های خیریه منطقه خریداری شد و در همین راستا ۲ عدد « پالس اکسیمتر» انگشتی به ارزش ۲۰ میلیون ریال  از سوی اداره اوقاف و امور خیریه  و ۲ هزار عدد ماسک به ارزش ۱۷ میلیون ریال تومان از سوی یک خیر  و همچنین یکی از خیّران حوزه سلامت شهرستان یک دستگاه « الکترولیت آنالایزر» به ارزش ۳۳۰  میلیون ریال  خریداری و به  بیمارستان اهدا شد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹۰هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۰ نفر در۲۴ ساعت گذشته  این تعداد به پنج هزار و ۷۱۰ تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز( یکشنبه )  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر هفتم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۹ هزار و ۶۵۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که این تعداد معادل حدود ۷۵ درصد مبتلایان است.

وی اضافه کرد همچنین سه هزار و ۷۹  نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۴۲۱ هزار و ۳۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

بیمارستان ولیعصر بافق سال ۱۳۶۹ خورشیدی با ۱۲ تخت، پنج پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان  و یک جراح فعالیت خود را آغاز کرد.

هم اینک به غیر از متخصص مغز و اعصاب بقیه تخصص‌ها به صورت پاره وقت و تمام وقت در خدمت بیماران شهرستان‌های بافق، بهاباد، منطقه نوق رفسنجان و شهرستان کوهبنان کرمان است.

همچنین عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی در محل کنونی با پیشرفت ۴۵ درصد و پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست که با راه اندازی آن بافق به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل می‌شود.

کمبود اعتبار و نقدینگی از عمده مشکلات و دلیل آهنگ کند پیشرفت و تکمیل بیمارستان است که توجه ویژه مسوولان استان یزد  و کشوری را می‌طلبد.

شهرستان بافق دارای یک بیمارستان، سه مرکز سلامت جامع شهری ، سه مرکز سلامت روستایی ، پلی کلینیک تامین اجتماعی و هشت خانه بهداشت است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد./ ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی