خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی طوفان در استان یزد

یزد- مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: وزش شدید طوفان به درختان، مزارع، خودروها و تأسیسات برقی استان ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

‌محمود شاکری شمسی اظهار داشت: در اثر طوفان شدیدی که از بعد از ظهر روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه شروع شد و تا بامداد روز دوشنبه نیز در استان ادامه داشت و سرعت آن در برخی مناطق مانند ابرکوه ۱۲۲ کیلومتر بر ساعت و در دیگر مناطق تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، متأسفانه دو نفر از راکبین موتورسیکلت در محور بافق- باقرآباد، جان خود را از دست دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: علاوه بر خسارت‌های جانی، صدمه‌های نسبتاً سنگینی به شبکه برق وارد شد و این طوفان شدید، قطعی موقت برق برخی از شهرها و روستاها، واژگونی یک دکل برق فشار قوی، کنده شدن تابلوهای تبلیغاتی و شکسته شدن تیرهای برق را به همراه داشت.

شاکری شمسی عنوان کرد: شکسته شدن تعداد زیادی از درختان، خسارت به تعداد قابل توجهی از خودروهای شهروندان به دلیل شکستگی درختان، خسارت زیاد به باغداران به ویژه باغ‌های پسته، زردآلو و انگور به ویژه در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و خاتم از دیگر پیامدهای این طوفان بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده، برآورد اولیه خسارت این طوفان بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است و همچنین تعدادی از گلخانه‌ها و واحدهای دامی استان نیز از ١٠ تا ٣٠ درصد خسارت دیده‌اند.

شاکری شمسی تصریح کرد: جمع‌بندی نهایی این برآوردها و خسارت‌های ناشی از طوفان، توسط دستگاه‌های متولی در حال جمع‌آوری است که به محض آماده شدن به اطلاع مردم استان خواهد رسید/خبرگزاری مهر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل