ستاد حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول تشکیل می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از تشکیل و برگزاری ستاد استانی حمایت و ارائه خدمات به ورزشکاران جانباز و معلول استان یزد خبرداد.

 

به گزارش پایگاه خبری افق کویر،  مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در نشست هماهنگی آیین نامه ترویج ورزش جانبازان و معلولان، از تشکیل و برگزاری ستاد استانی حمایت و ارائه خدمات به ورزشکاران جانباز و معلول استان یزد خبرداد و گفت: این آئین نامه با هدف حمایت و مشارکت ملی در موضوع ورزش جانبازان و معلولان به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور رسیده است و  با اجرایی شدن آن شاهد تحول اساسی در ورزش جانبازان و معلولان در بخش قهرمانی و همگانی و نیز توسعه زیرساخت‌ها خواهیم بود.

او افزود: جانبازان و معلولان را که به رغم مشکلات جسمی و حرکتی بسیار توانمند هستند باید جذب ورزش شوند و بخشی از حل مشکلات این ورزشکاران به عهده ما استو دستگاه‌های دیگر هم برای حل مشکلات آن‌ها باید تلاش کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: کم توجهی به فعالیت اکثر دستگاهها در این حوزه، نبود وجود و سهولت در دسترسی به امکانات ورزشی، دشواری در حمل و نقل جانبازان و معلولان، کمبود شدید اماکن و تجهیزات ورزشی اختصاصی، بالا بودن هزینه ورزش جانبازان و معلولان و ضعف در فرهنگ‌سازی جامعه و خانواده‌ها از موانع اساسی در توسعه ورزش جانبازان و معلولان است. باید تلاش شود تا در این زمینه نگرش جامعه به معلولان و نگرش معلولان نسبت به خود تغییر پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: این قشر از جامعه، بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و حرکتی قرار دارند و هرچند این اداره کل در عرصه ورزش در حد وسع و توان از آنان حمایت می‌کند، اما کافی نیست و نیازمند یاری هرچه بیشتر سازمان‌های حمایتی هستند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل