«حیات و ممات طیبه در زیارت عاشورا» بررسی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام باقری به مناسبت ایام محرم ظهر امروز در نشست پژوهشی با عنوان «حیات و ممات طیبه در زیارت عاشورا» در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق، اظهار داشت: حیات طیبه رهاورد سیر الی الله است که پیامبر و ائمه اطهار(ع) با پیمودن مسیر بندگی و پاسداری از پیمان فطری و میثاق ملکوتی به آن رسیده اند و از ثمرات آن بهره بردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاهی که این مسئله نزد دین مقدس اسلام دارد؛ شناخت و تلاش برای رسیدن به آن یا عدم معرفت و کوشش برای شناخت آن، نتایج متفاوتی برای انسان در بر خواهد داشت.

استاد حوزه ادامه داد: کسانی که حیات جسمانی خود را آینه تمام نمای خود می پندارند، تمام تلاش خود را برای این حیات هزینه می‌کنند و در نتیجه نمی توانند به هدف واقعی از آفرینش انسان که به کمال مطلوب است، برسند.

حجت الاسلام باقری افزود: ایمان و عمل صالح و دوری ار ناهنجاری ها و ضدارزش‌ها و همچنین معرفت و شناخت امام از عوامل دستیابی انسان به حیات طیبه و ممات و عشق به اهل بیت(ع) است که ارتباط تنگاتنگ و نظام مندی با رسیدن انسان به مقام خلیفه اللهی و مظهریت صفات الهی دارد.

استاد حوزه در بیان رسیدن به حیات و ممات، اظهار کرد: معیار برخورداری از این حیات و ممات، ایمان و بردباری در جهاد با هوای نفسانی است که برای حضور در عالم عندالله، باید عوامل درونی وابستگی به حیات دنیا را از بین برد.

حجت الاسلام باقری گفت: لازمه این توفیق، صبر و استقامت بر عهد عبودیت است که موجب آزاد شدن دل از قید و بند دنیا می شود و از آثار سازنده چنین حیات و مماتی ایجاد پیوند معنوی با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان است.

وی ادامه داد: پس منظور از حیات و ممات در فرازی از زیارت عاشورا درخواست همانندی سبک زندگی و اعتقادات و باورهای ما با پیامبر و اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) از خداوند با دو بال ایمان و عمل صالح است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید