حفظ اصالت بهداشتی فراورده های خام دامی مهمترین اولویت بازرسان دامپزشکی

به گزارش هفته نامه افق کویر، رعایت اصالت بهداشتی فراورده های غذایی؛ مهمترین تقاضای بازرسان دامپزشکی از رستورا ن ها می‌باشد؛ صبح روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه “فاتحی نیا” مدیر کل دامپزشکی استان، از پرسنل رستوران هتل نیکان شهرستان بافق بدلیل کسب رتبه برتر در ارزیابی شاخص های اختصاصی دامپزشکی مبنی بر سلامت و تامین امنیت غذایی فراورده های خام دامی در رستوران ها تجلیل نمودند. در این باره گفتگویی اختصاصی با” فرزانه سالاری” سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق صورت گرفته است.

وی رعایت اصالت بهداشتی فراورده های غذایی را بعنوان مهمترین تقاضای دامپزشکی از رستورانها عنوان کرد و افزود: حفظ اصالت بهداشتی فراورده های خام دامی بعنوان مهمترین اولویت بازرسان دامپزشکی از رستورانها مطرح است که در این راستا اجرای مطلوب طرح پیشنهادی دامپزشکی به رستوران ها مبنی بر نگهداری لیبل مشخصات و ارائه فاکتور خرید آنها به بازرسین دامپزشکی ضروری است.

دکتر سالاری راه اندازی نرم افزار جامع سلامت مواد غذایی برای اولین بار در استان توسط هتل نیکان را اقدام قابل تقدیر دانست و افزود: ثبت مشخصات کامل محصولات غذایی (ثبت تاریخ تولید، انقضا، مشخصات کامل شرکت تولیدی و هشدار قبل از منقضی شدن هر ماده غذایی به متصدی رستوران) و نیز ثبت كارت بهداشتی ویژه کلیه پرسنل رستوران در این نرم افزار جهت تسهیل دسترسی بازرسین دامپزشکی و بهداشت از جمله قابلیتهای این نرم افزار است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان در ادامه خاطر نشان کرد: نحوه مناسب نگهداری و بسته بندی گوشت مصرفی، پارتیشن بندی مناسب جهت جداسازی هر فراورده گوشتی در سالن سردخانه، استفاده از برندهای برتر در فراورده های خام دام و طیور، رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی دامپزشکی و عدم وجود صورتجلسه مبنی بر تخلف بهداشتی توسط رستوران هتل نیکان در سال ۹۹ دیگر فاکتورهایی بود که در این ارزیابی مدنظر قرار گرفت.

سالاری ضمن اشاره به تامین امنیت غذایی خطاب به اصناف مرتبط با نظارت دامپزشکی گفت: بنده بعنوان عضوی از نهاد متولی سلامت غذایی در شهرستان از تمامی مراکز عرضه فراورده های خام دامی به ویژه رستوران ها انتظار دارم تا همچنان با حفظ روحیه مسئولیت پذیری خود در تامین امنیت غذایی و با تکیه بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی سازمان دامپزشکی، بتوانند ارتقا کیفی مجموعه خود را به سمت تعالی حفظ کرده و سرعت ببخشند.
وی در پایان معرفی اصناف برتر را از جمله اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان عنوان نمود و بیان داشت: از سال ۹۸ شیوه تشویق و ترغیب و معرفی اصناف برتر در دستور کار شبکه دامپزشکی قرار گرفت که بی شک بهره گیری از این شیوه انگيزه و روحیه مسئولیت پذیری پرسنل یک مجموعه را بالا مي برد و موجب اعتلای بهره وري کمی و کیفی در آن مجموعه مي گردد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های