سارق حرفه ای منازل بافق دستگیر شد

«کارآگاه کسی است که در کارش بسیار باتجربه باشد. این واژه درهمه دنیا در انحصار پلیس قرار دارد و نامی است که در چارچوب واژه پلیس معنا می‌یابد. کارآگاه در پلیس آگاهی فردی است که درعملیات‌ پلیس، پی‌جویی پرونده‌های سرقت و جنایت و کشف جرایم فعالیت دارد.»


به گزارش هفته نامه افق کویر، ظهر و عصر امروز یکشنبه، ۶ تیرماه ۱۴۰۰ ، صحنه بازسازی از چندین فقره سرقت توسط پلیس آگاهی بافق انجام شد. سارق خطرناکی که توانست از راه دزدی ثروت قابل توجهی به دست بیاورد؛ در حین اقدام برای سرقت از یک منزل توسط پلیس همیشه هوشیار آگاهی به دام افتاد.

” سرهنگ شهرام طولابی نژاد” فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بافق،پیرامون دستگیری این متهم اظهار داشت: فرد سارق در پی وقوع چندین سرقت در شهرستان بافق؛ از منازلی که برای ساعاتی خالی از سکنه بود؛ به سرقت طلا و جواهرات از منازل اعتراف کرد.
وی گفت: بر اساس شیوه و شگردهای پلیسی و اقدامات فنی، از مدتی پیش سارق توسط پلیس آگاهی شناسایی و برنامه دستگیری این فرد در دستور پلیس آگاهی قرار داشت.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: با تلاش فراوان و بر اساس سرنخ هایی که از سارق به دست آمد، این دزدخطاکار؛ در عین ناباوری و کاملا بهت زده دستگیرشد.
وی با بیان اینکه سارق در ابتدا منکر همه سرقت ها و قضایا شد؛ بیان داشت: سارق زمانی که با دلایل کافی روبرو شد، به اعتراف از نحوه سرقت در سطح شهرستان و محلات بافق پرداخت.
سرهنگ طولابی نژاد؛ مهم ترین مشکل در سطح شهرستان را بی تفاوتی برخی از شهروندان دانست و گفت: منزلی که مشاهده می کنید خالی از سکنه و درب ورودی ساختمان بدون قفل بوده است؛ حتی برخی از منازل فاقد حفاظ هست و طلا و جواهر به راحتی داخل کشو، روی میز و… در دسترس سارق بوده است و بدون به هم ریختگی و به سهولت، این دزد نگونبخت، اقدام به سرقت نموده است.

در ادامه خبرنگارافق کویر؛ با سارق ۲۸ ساله، غیربومی، روبرو شد. وی در حالی که پابند و دستبند داشت برای دقایقی به پرسش های افق کویر پاسخ داد.
از وی درباره نحوه سرقت از منازل سوال شد که گفت: همیشه زنگ منازل را می زدم، پس از عدم پاسخگویی، فوری از دیوار خانه بالا رفته و وارد منزل می شدم.
افق کویر: آیا همیشه موفق بوده ای و منازل خالی از سکنه بوده است؟
یک روز وارد خانه ای شدم؛ صاحبخانه همان لحظه سررسید و من مجبور به فرار شدم و او هم با موبایل خود از من عکس می گرفت.


افق کویر: چگونه از دیوار محصور این منازل بالا رفته ای؟
سارق بلافاصله به دیوار منزل اشاره کرد و گفت: از این سمت وارد حیاط و درب هال که قفل نبود را باز کردم و داخل ساختمان شدم؛ بلافاصله وارد اتاق خواب شده و با جعبه فلزی روی میز که داخل آن طلاجات بود روبرو و تمامی آن را برداشتم و فوری از درب منزل خارج گردیدم.
افق کویر:انگیزه ات از سرقت چه بوده است؟
اشتباه کردم؛ قصد داشتم خانه دار بشوم که با این پول ها خانه ای خریده ام و قصد داشتم دیگر دزدی نکنم.
افق کویر: برای همسرت این سوال پیش نیامد که از کجا این همه پول آورده اید؟
زنم اصلا حرف نمی زد و فقط به خاطر اینکه راحت پول در بیاورم و اجاره خانه را بدهم و نیز خانه دار شوم دست به این کار زدم.
افق کویر: طلاها را کجا به فروش می رساندی؟ طلا را به یزد برده و به فروش می رساندم.

افق کویر: مقدار زیادی طلا داشتید؛ چگونه بدون فاکتور از شما قبول می کردند؟ برخی زرگرها ابتدا فاکتور می خواستند؛ سپس با شنیدن صحبت هایم قبول می کردند.
افق کویر: چه صحبت و بهانه ای می آوردید؟ می گفتم به پول آن نیاز دارم؛ خانواده ام گرفتار هستند و مجبورم طلای خانواده را به فروش برسانم.
افق کویر: چه مدت زمان صرف می شد تا در منازل به سرقت می پرداختید؟ همیشه مستقیم سراغ اتاق خواب می رفتم و طلاها اکثرا داخل کشو قرار داشت و اذیت نمی شدم. درب های ورودی که بسته بود را رها و یا اگر سخت نبود شیشه را شکسته و قفل کشویی را از پایین باز می کردم.


افق کویر: شنیده شده؛ با ورود به برخی منازل باعث ایجاد رعب و وحشت زن و بچه ها شده اید؛ آیا عذاب وجدان نمی گرفتید؟
در حقیقت این وحشت و آسیب دامن فرزندانم را خواهد گرفت. اکنون پول خانه ای را که خریداری نمودم و هنوز در آن سکونت ندارم را پس خواهم گرفت و به مالبختگان خواهم پرداخت.
افق کویر: با توجه به سابقه زندان، کلاهبرداری، همسرآزاری، عدم نفقه خانواده و… از عواقب سرقت ها مطلع نبودید؟
مدتی که در زندان بودم کلاس آموزشی برگزار می شد و از قوانین و عواقب سرقت اطلاع داشتم ؛ ولی می خواستم راه صد ساله را یک شبه طی کنم.


گروه خبری هفته نامه افق کویر؛ در معیت تیم متبحر آگاهی بافق اقدام به تهیه گزارش و مصاحبه نمود که ادامه آن را در شماره آینده(۹۸۷) به تاریخ سیزدهم تیرماه سالجاری، هفته نامه افق کویر خواهید خواند.

الهام‌نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های