سفر رئیس جمهور به بافق چرا تبیین نشد؟

سرمقاله – روزی در یک گروه آموزشی دریایی، مسئول ناوگان از نیروهایش سوال کرد که اگر فرمانده کل به این ناوگان بیایند آیا اختیار ناوگان با وی می شود یا خیر؟
همه گفتند: بله! چون او مقام مافوق است! ولی مسئول ناوگان گفت: خیر! هر چند فرمانده ارشد می باشند؛ ولی چون با این ناوگان، من بیشتر آشنا هستم و به موقعیت محلی و مسایل آن آگاه تر، فرمانده اجازه امر و نهی را ندارند؛مگر این که بنده را از مسئولیت عزل کنند.
حال حکایت آمدن رییس جمهور به بافق هم همین است،رییس جمهور با بالگرد بر فراز بافق آمده و کارخانه ای را افتتاح می کند!آیا نباید فرمانداری که ارگانی است که به خرد و کلان مسایل شهر آگاهی دارد،انتظارات، خواسته ها، مشکلات،استعدادها، نقاط ضعف و قوت بخش های مختلف اعم از صنعت و معدن، اشتغال و کشاورزی، گردشگری و روستایی، خطوط مرزی بافق با همسایگانش و غیره را می داند جمع بندی مسایل شهرستان نموده و در حد چند دقیقه به عرض رئیس جمهور برساند! وآیا این که نباید پیرامون ابعاد این سفر ، پس از آن اطلاع رسانی و به اصطلاح تبیین دستاوردها داشته باشد؟ مگر می شود که سفر رییس جمهوری به استان و شهری مصوبات نداشته باشد و تصمیم گیری ها و هماهنگی های قبلی روی نداده باشد!
چرا مسئولان فرمانداری پیرامون این سفرو مصوبات آن، روشنگری وتبیین نمی کنند!کجای کار اشکال دارد!
به هر حال ذهن پویای جامعه بافق انتظار دارد تا بالاترین ارگان اجرایی شهر و حلقه اتصال دولت و ملت ‌پیرامون دستاوردها و اهداف سفر و مصوبات آن روشنگری داشته و نخبگان و دلسوزان بافقی را در انتظار بیش از این حد نگذارند؛ چرا که فرمانده کل هر چند که فرمانده است اما همانند مسئول ناوگان به موقعیت محلی اشرافیت ندارد!

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیرایش آقایان دشوار تر از آرایش بانوان است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ واژه سلمانی