درست یا نادرست

آن زمان یادش بخیر، بخاطر اینکه هویت انسان مشخص و دارای نام و نشان باشد. مأمور اداره آمار یا ثبت احوال امروز توسط مأمور ژاندامری هراسان در هر زمان و مکان با تعقیب و گریز انسان را هویت دار می کردند تا نظم و ترتیب و نسق در زندگی بمنظور اهدافی که انسان پیش روداشت و برای توسعه و رونق اقتصادی فرهنگی اجتماعی و برنامه ریزی مدون که در جامعه نیازمند بود. با توجه به نیروهای انسانی محدود اشتغال در اداره آمار(ثبت احوال) در جهت پیشبرد شناسایی مردم کوشا و فعالیت داشت.
وضعیت و شرایط موجود
امروزه با توجه به پیشرفت علوم و تکنولوژی و الکترونیکی بمنظور تسریع و بدون وقفه کارها زمان را عامل پیشرفت و نیروی انسانی کم کارتر این ایده با عقیده مردم را در سردر گمی و بلا تکلیفی با هدایت آنها تحت سیطره چیز فهمان در ابهام قرار داده و تاوان سختی می پردازند بگذریم به وضعیت و شرایط موجود بپردازیم.
بطوری که شایان توجه است از چند سال پیش اداره ثبت احوال با هزینه های سال به سال متفاوت در تعویض شناسنامه و کارت ملی هوشمند شناسایی افراد با عینک سه بعدی مشاهده کند و با ذره بین قدرتمند مردم را بهتر ببینید. اداره ثبت احوال اینقدر مشغولیت داره و اوقات فراغت خود را چگونه می گذارند نمی دانیم که این مهم به خدمات ارتباطی سپرده آنهم با افزایش هزینه که شناسنامه کارت ملی حدوداً شصت و پنج هزار تومان می شود.
پیرمردی ۸۲ ساله ای روی ویلچر دیدم که با آن حال سخت بیمارش در صف بود و منتظر تکمیل و ارائه مدارک کههمراه او این کار رات انجام می داد. چند صباحی می تواند هوشمند باشد. هیچکس از وضع موجود رضایت نداشت و هر کس به نحوی نارضایتی خود می رساند. اداره ی که تمام و کمال در خدمت رسانی بدون هیچ چشم داشتی خدمت صادقانه داشته باشد. ببینید چونه مردم را علاف و سردرگم و سرگردان با آن هزینه نجومی برای هر فرد از مردم استقبال می نماید.
این طرح همگانی تعویض شناسنامه کارت ملی هوشمند مرتبط به اداره ثبت احوال است و سپردن به دفتر خدمات ارتباطی بیگانه و اشتباه محض است و از تولای و همت مردم سفره دیگران را رنگین می نمایند. شرح و وظایف اداره ثبت احوال و منشور اخلاق در طول سال با توجه به الکترونیکی شدن حجم خدمات و انجام وظیفه در امور محوله کاهش یافته با افزایش با مردم همراه باشید و از سرعت گیریهایی ایجاد نموده مانع پیشرفت حاصله در کار شده اید. مردمی که مدت چهل سال نه به زبان نیاورده و خواسته های این دولت را برآورده نموده شایسته نیست اینگونه مورد حقارت قرار گیرد. این تمامی خواسته های مردم است که تعویض شناسنامه و کارت ملی هوشمند انجام امور محوله آن در آن اداره با کمترین زمان و هزینه یا بدون هزینه صورت گیرد. درج و انعکاس این مهم در متن مردم نهفته شده که خواستار بروز آن هستند.

مجید شمس لاری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

زندگی‌نامه رئیس‌ دولت سیزدهم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آذرماه سال