آب پاکی بر دستان بافقی ها و اتمام حجت با آنان

هفته پیش گفتگویی ویژه ای با مدیرکل سازمان انتقال خون یزد صورت گرفت و با چاپ این مصاحبه به بحث و جدل های فراوان پایان داده شد؛ چرا که گفته ها و حرف هایی در میان بود که که گاه دل سنگ را آب می کرد؛ این که وجود معادن و آلایندگی های آن ها در خون مردم این خطه تأثیر گذاشته و یا برخی از امراض در این منطقه از استاندارد آن خارج هست، شایعاتی بود که نقل هر محفلی و مجلسی بود.
دکتر تقوایی، مدیرکل سازمان انتقال

خون استان یزد به صراحت تمامی این مسائل را به کناری زد و اصلی ترین موضوع را تعلل مسئولان بافق دانست و اذعان داشت هر زمانی که سه شاخصه مهم یعنی تشکیلات سازمانی بهداشت و درمان،تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارو ساختمان وجود داشته باشد، بلا درنگ پایگاه ثابت انتقال خون در بافق آغاز به کارخواهد نمود.
شکی نیست که این مسائل در درجه اول به فرمانداری شهر، شبکه بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر باز می گردد و این سه نهاد دولتی و مردمی به خوبی خواهند توانست تا این نگرانی مردم را برطرف کنند. فرمانداری به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی شهر و نماینده عالی دولت خواهد توانست از طریق «مدیریت توسعه منابع انسانی استانداری یزد» مسئله چارت استخدامی ۵ نفر نیرو برای پایگاه ثابت انتقال خون بافق را حل نماید و شبکه بهداشت درمان می تواند یکی از ساختمان های خود را در اختیار پایگاه خون قرار دهد. در این میان شورای اسلامی شهر هم از محل اعتبارات موجود،بخشی از این مبلغ را تأمین نماید.
به هرحال مشارکت خیرین و نیکوکاران را نیز نباید دور از نظر داشت، نیکوکاران و کسانی که تمایل به کارهای نیک و ماندگار و باقی الصالحات دارند، خواهند توانست زمین پایگاه انتقال خون را اهداء کنند و یا با کمک های نقدی سهمی در احداث پایگاه انتقال خون ثابت در بافق داشته باشند.
سخن پایانی اینکه، مدیرکل سازمان انتقال خون به یکباره آب پاکی را بر دستان ما ریخت. وی با مسئولان شهرستان بافق اتمام حجت کرد و حرف آخر را زد .
دکتر تقوایی، به اصطلاح توپ را در زمین مسئولان شهرستان قرارداد، پس بهتر است با حرکت مناسب و در راستای برآورده شدن خواست مردمی، تلاشی دوچندان نمود و از تمامی ظرفیت ها برای پایان دادن به درد و دغدغه مردم استفاده کرد.
محمدحسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیرایش آقایان دشوار تر از آرایش بانوان است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ واژه سلمانی