«سینه مالامال درد است ای دریغا کو مرهمی»

این روزها اختلاف هیئت امناء مستعفی امامزاده عبدا… بافق با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان وارد ابعاد تازه ایی شده است؛ به گونه ایی که هر دو سوی ماجرا برای هم خط و نشان می کشند و تهدید که حرف هایی برای گفتن دارند! اگر به شماره ۶۰۱ هفته نامه افق کویر، به تاریخ یکشنبه سی ام تیرماه سالجاری و شماره ۶۰۳ همین هفته نامه، نگاهی گذرا داشته باشیم به وضوح این رویکرد نامیمون را خواهیم دید و به این کلمات بر می خوریم: « با یک نامه، احکام هیئت امناء بی اثر شده است» و یا « دخالت های غیر قانونی عامل استعفاء هیئت امناء امامزاده عبدا… بافق»
جالب تر آن که هر دو سوی ماجرا به قانون استناد جسته و طرف دیگر را محکوم می کنند! حال سؤال این جا مطرح می شود؛مگر قانون می تواند دو وجه داشته باشد و به اصطلاح قرائت های متفاوتی از آن داشت! اگر این گونه باشد که دیگر قانون نیست، قانون به تمامی دعواها و ادعاها پاسخ می دهد و درستی را از نادرستی تشخیص می دهد؛ پس نباید قانون را به کناری زد و یا به سلیقه خود اجراء کرد.
هرگاه بین چند نفر اختلاف به پیش آید؛ در صورت عدم رضایت طرفین، دادگاه با صدور رای، به اختلافات پایان می دهد؛ پیشنهاد ما این است که با مراجعه به دیوان عدالت اداری و استمداد از قضات باتجربه آنان، صره از ناصره جدا شود؛ چون زمان در حال گذر است و فرصت ها از دست می رود! ما باید برای ساختن امامزاده عبدا… آن گونه که شایسته این گنبد زیبا هست تلاش کنیم! قطعاً اختلاف و کشکمش به سود طرفین نیست و زمان از دست خواهد رفت!
همگان می دانیم که بودجه های دولتی محدود و است و اگر هم نامحدود باشد به ما که دور از استان و مرکز هستیم، چیزی نخواهد رسید و یا اگر هم برسد به اندازه ایی نیست که کفاف سازندگی این آستانه را بدهد. این است که تشکیل هیئات مردمی؛ آنگونه که هم اکنون می بینیم به واسطه شکل گرفتن آنها موجب رونق برخی از مساجد، تکایا و حسینیه ها شده، باعث آبادانی این آستانه متبرکه خواهد شد.
حال، اگر به این سازندگی، یک نظارتی هم اضافه بشود که کلیه عملکرد هیئت امناء را زیر ذره بین داشته باشد تا ذره ایی از قانون و مقررات عدول نکنند؛ بی شک گامی در جهت سازندگی آستانه متبرک امامزاده عبدا… برداشته خواهد شد و هرگز سینه مالامال و سرشار از درد نخواهد شد و رگ های گردن به نشانه اعتراض برآمده جلوه گری نخواهد کرد.
محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیرایش آقایان دشوار تر از آرایش بانوان است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ واژه سلمانی