آیا همیشه و در همه حال و در همه جا، حق با مشتری است؟
لابد شما هم این جمله را بارها و بارها از میان مدیران و فروشگاهیان و …شنیده اید ولی تا چه قدر به این جمله (ایمان عملی) دارند خود حدیث دیگری است.
جمله(همیشه حق با مشتری است) گمراه کننده است مشتری ها هم انسانند و انسان ها، اشتباه پذیر،اما مهم پذیرش اشتباه و تلاش در جهت رفع و جبران آن است از هر طرف که باشد چه مشتری و چه ارائه دهنده خدمات اما در موارد ذیل حق با مشتری یا دریافت کننده خدمات نیست.
۱-زمانی که مشتری خواهان مشاوره رایگان است و یا در واقع در کسوت یک مشاوره از فروشنده اطلاعات ذیقیمتی می طلبد و او را گمراه می کند.
۲-مشتری با رفتاری غیر اخلاقی و طلبکار مأبانه مراجعه نماید.
۳-مشتری تقاضای غیر منطقی دارد.
۴-مشتری رفتاری متعصبانه دارد که معمولاً این گونه افراد سطح فرهنگی پایینی دارند خواه تحصیل کرده باشند خواه کم سواد و بی سواد
۵-مشتری فقط خواهان یک موقعیت در یک حرفه و شغل باشد و به اصطلاح(جای پا) می خواهد باز کند= فرصت های تقلبی
۶-سوء استفاده از رفتار انسان مأبانه فروشنده و ارائه دهنده خدمات.
۷-انکار تعهدات توسط مشتری مثل عدم وفای به عهد و قول جهت تسویه حساب و…..
۸-مشتری از پست و مقام و موقعیت شغلی خود سوء استفاده نماید و خواهان دریافت خدمات بصورت غیر متعارف باشد.
۹-مشتری از قبل توسط مخالفان تحریک شده باشد و هدف و نیتش ایجاد درگیری به بهانه واهی عدم دریافت غیر معقول باشد.
۱۰-مشتری از درک و فهم و میزان،کمیت ،کیفیت و چگونگی خدمات ارائه شده عاجز باشد و توجیه نشده باشد.
گردآوری :هادی
رهایی از سایههای گذشته و تولدی دوباره
به گزارش هفته نامه افق کویربافق؛ در عمق