نبرد با صنف میوه و تره بار بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ دوشنبه پنجم شهریورماه خبرنگاران هفته نامه افق کویر به میوه و تره بار تنظیم بازار واقع در محل اداره جهاد کشاورزی مراجع نموده و با چند تن از شهروندان به گفتگو پرداختند؛ “عباس حسن زاده” که سبدهای میوه در دست داشت گفت: کیفیت و قیمت میوه ها مناسب است و من برای چهارمین بار برای خرید میوه به این محل مراجعه نمودم و به همشهریان خودم نیز پیشنهاد می کنم که از این محل میوه تهیه کنند.

میوه ها سبدی به فروش می رسد؛ ولی کیفیت مناسب است
در ادامه مرد ۴۵ ساله گفت: میوه ها سبدی به فروش می رسد؛ ولی کیفیت مناسب است.وی عنوان کرد: قیمت میوه های این محل ۱۵ الی ۲۰ هزارتومان ارزانتر از میوه فروشی های سطح شهر است.

فضایی ایجاد شود که کولر و تهویه مناسبی نصب گردد
بانوی ۳۷ ساله که در حال خریدن میوه بود؛ بیان کرد: فضای میوه فروشی کوچک است و هوا نیز گرم می باشد و این باعث می شود که میوه های با کیفیت نیز زود ازبین بروند و تازگی خود را ازدست بدهند؛ اگر فضایی ایجاد شود که کولر و تهویه مناسبی نصب گردد، خیلی وضعیت بهتر خواهد شد.

در ادامه فروشنده گفت: فضا بسیار کوچک است و میوه ها چون روی زمین قرار داده شده است، زود معیوب می شود؛ اگر فضای بزرگتری را در اختیار من قرار دهند؛ می توانم قفسه بندی کنم و میوه ها را به صورت مناسب تری برای عرضه در فروشگاه قرار دهم. وی افزود: این فروشگاه درب مخصوصی  ندارد و از امنیت کافی برخوردار نیست.

وی بیان کرد: به علت فضا لوازم سرمایشی مناسبی نیز نمی توان قرار داد و بسیاری از میوه ها، از جمله انبه زود ازبین می رود؛ بنابراین باید با قیمت بسیار کمتر از میوه و تره بار به فروش برسانم.

“حمید عسکری” رییس اداره جهاد کشاورزی و دبیر کارگروه تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران گفت: ایجاد فروشگاه میوه و تره بار تنظیم بازار، از مصوبات “تنظیم بازار” است.

صنف میوه و تره بار بافق حاضر نشد که میوه تنظیم بازار به شهروندان عرضه کند
وی افزود: پیشنهاد اولیه به صنف میوه و تره بار شهرستان بافق ارائه شد؛ اما بعد از گذشت یک سال هیچ کدام حاضر نشدند که در هفته هر چند روزی که تمایل دارند، میوه تنظیم بازار به شهروندان عرضه کنند ، بنابراین تصمیم گرفته شد که از فعالین در میدان میوه و تره بار شهر یزد دعوت به همکاری نماییم.

وی پیرامون محل استقرار این میوه فروشی گفت: فضا کوچک است و اقدامات اولیه برای توسعه فضا در حال انجام است؛ اما باید یک بازارچه اساسی ایجاد شود.

گفتنی است؛ خبرنگاران ۳۰ دقیقه در محل عرضه میوه و تره بار حضور داشتند و شاهد خرید شهروندان از این محل بودند؛ خرید میوه به صورت سبدی انجام می شد؛ اما فروشنده به خریدار می گفت: سبد را بررسی کنند؛ اگر میوه له شده ای وجود دارد آن را جدا نمایند. فضای کم باعث شده که رفت و آمد سخت شود و همچنین نبود فضای کافی برای قرار دادن میوه های خریداری شده جهت محاسبه قیمت برای فروشنده و شهروندان معضل شده است؛ میوه ها با کیفیت با قیمت مناسبی عرضه می شد؛ اما برای تداوم این کار نیاز به محل و فضای مناسبی است؛  که شهروندان در آرامش بیشتری به خرید خود بپردازند و همچنین فروشنده بتواند محصولات خود را بهتر عرضه کند و با ضرر و زیان کمتری روبه رو شود؛ اگر زیرساخت مناسبی ایجاد نشود ممکن است  فروشنده که از شهر یزد این همه مسافت را طی می کند؛ خسته شود و شهروندان از میوه  تنظیم بازار برخوردار نشوند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

ضرب و شتم مامور اداره دامپزشکی مهریز

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل