گفتگو با دو شطرنج باز نوجوان برای کسب موفقیت از بعضی مسائل چشم پوشی کردم

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ افتخار آفرینی شطرج بازان بافقی در مسابقات قهرمانی آماتورهای کشور، انتخابی مسابقات آسیایی العین، مسابقات قهرمانی آماتورهای کشور با افتخار آفرینی بزرگ شطرنج بازان بافقی همراه بود. این مسابقات با حضور بیش از ۷۰۰ شرکت کننده در ۷ جدول از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ شهریور در خرم آباد برگزار شد که در این شماره خبرنگاران ما به سراغ دو شطرنج باز بافقی رفته و با آنان به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:
در ابتدا ” مهدیار حاجی محمدی” ۱۳ ساله گفت: شطرنج را از کودکی با حضور در کلاس های مادرم که آموزش را به شطرنج بازان ارائه می داد فرا گرفته و ابتدا در جهت سرگرمی شطرنج بازی می کردم، اما حدود دوسال است که حرفه ایی این رشته را دنبال می نمایم.

شطرنج را پرقدرت آغاز نمودم
وی افزود: به دلایلی مدتی از این رشته ورزشی فاصله گرفتم که برای همه ورزشکاران پیش می آید؛ اما دوباره پرقدرت این ورزش را آغاز نمودم.
وی ادامه داد: خیلی دوست دارم در مسابقات آسیا و جهانی حضور پیدا کنم، حتی اگر مقامی دریافت نکنم و برای اینکه به هدف خود دست یابم سه چیز را انجام می دهم تلاش، تلاش و تلاش.

برای کسب موفقیت از بعضی مسائل چشم پوشی کردم
وی در پاسخ به این پرسش که « چند ساعت در روز تمرین می کنید و برای اینکه به تمرینات برسید و افتخار کشوری کسب کنید از چه چیزهایی گذشت کردید؟» بیان کرد: گاهی مواقع حدود ۴ الی ۸ ساعت تمرین می کنم و برای کسب موفقیت از درس و مدرسه و مهمانی‌های خانوادگی چشم پوشی نمودم تا در این جایگاه قرار بگیرم.
وی درباره عناوینی که تاکنون کسب نموده است گفت: مقام اول زیر ۱۲ سال بین المللی در مسابقات ” بیرجند”، مقام دوم زیر ۱۲ سال در استان یزد، مقام زیرریتینگ ۱۶۰۰، مسابقات استاندارد “جام آماتورهای آسیا در “خرم آباد”، مقام سوم رده زیر ۱۴ سال را کسب نمودم.

در مسابقات جام وحشی بافقی در جایگاه سوم ایستادم
وی شیرین ترین خاطره خود را اینگونه بیان کرد: شیرین تر خاطره من در مسابقات بین المللی بیرجند بود، وقتی اسمم را اعلام کردند اصلاً باورم نمی شد و تلخ ترین خاطره ام در مسابقات جام وحشی بافقی که ناباورانه در جایگاه سوم ایستادم.
وی در ادامه اضافه کرد: خودم را در این سطح نمی بینم که جوانان سرزمین را نصحیت کنم، ولی در زندگی خود به دنبال چیزی باشید که به آن علاقه و برای آن تلاش نمایید.وی از مادر مهربان خود و مربی شطرنجش کمال تشکر و قدردانی را دارد.

سپس “مهناز کارگران” ۱۴ ساله گفت: خواهرم در رشته شطرنج فعالیت داشت و من رفته رفته به این رشته ورزشی علاقمند شدم و الان یک سال و سه ماه است که در این رشته ورزشی فعالیت دارم.
وی ادامه داد: خانواده ام بسیار مرا در این مسیر حمایت و تشویق کردند.

آرزوی من قهرمانی در شطرنج است
وی افزود: آرزوی من قهرمانی در شطرنج است و می‌دانم که با تلاش و تمرین به هدف خود دست می یابم.
وی ادامه داد: میانگین در روز ۴ تا ۶ ساعت تمرین دارم و برای اینکه به تمریناتم برسم از تفریحات زیادی گذشتم؛ اما به این معنا نیست که من تفریحی ندارم.
وی عناوین خود را این گونه بیان کرد: قهرمانی‌های مختلف در سطح شهرستان، استان و کشور به دست آوردم حس خوبی داشتم، اما به دلیل اینکه تجربه اولم بود نگرانی زیادی داشتم.

وی در پاسخ به این پرسش که « آیا در کنار رشته ورزشی شطرنج به دیگر رشته ورزشی می‌پردازید؟» گفت: بله، علاوه بر شطرنج در رشته ورزشی تکواند نیز فعالیت دارم.
وی خاطره شیرین خود را این گونه بیان کرد: وقتی که برای اولین‌ بار در مسابقات کشوری مقام آوردم و تلخ ترین خاطره هنگامی که با تلاش زیاد از همه شطرنج بازان پیشتاز تر بودم، ولی به دلیل زمان کم بازی را باختم.

زندگی بدون ورزش بی معنا و کسل کننده است
وی در پایان درباره زندگی بدون ورزش گفت: من چون از کودکی ورزش می‌کردم زندگی بدون ورزش برایم کاملاً بی‌معنا و کسل کننده می باشد.
وی در پایان از زحمات بی دریغ مربیان و حمایت‌های ویژه باشگاه آهن تشکر و قدردانی نمود.

افسانه رنجبر_ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیرایش آقایان دشوار تر از آرایش بانوان است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ واژه سلمانی