گفتگو با مربی ووشواز بهاباد: ووشو تنها رشته رزمی که در بهاباد پایدار است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ” ووشو” از دسته ورزش های گروهی رزمی و زیر مجموعه “کونگ فو” است. مهد رشد این ورزش، کشور چین است. ووشو سرچشمه تمام رشته های ورزش رزمی است. این ورزش در شیوه ها و سبک های مختلفی تعریف شده است که هرکدام تکنیک ها، تاکنیک ها و قواعد خاص خود را دارند. در این شماره از هفته نامه خبرنگار ما به سراغ مربی و داور رسمی فدارسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران و مسئول استعدادیابی بانوان ووشو استان رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:
” مطهره نیک افروز” مربی و داور رسمی فدراسیون گفت: از سال ۱۳۸۲ ورزش ووشو را به طور حرفه ای آغاز نمودم، سپس در سال ۱۳۹۵ کارت مربیگری خود را دریافت کرده و از همان لحظه فعالیت خود در این رشته ورزشی شروع کردم.

ورزش مهیج قهرمانی ووشو
وی ادامه داد: ۲۱ سال سابقه فعالیت و آموزش در زمینه ورزش مهیج قهرمانی ووشو را دارم و مسئولیت هیئت ووشو شهرستان بهاباد را برعهده دارم.

ارتقاء درجه مربیگری ووشو
وی افزود: کلاس های تئوری مربیگری ووشو را در استان اصفهان و دوره های عملی مربیگری را در استان تهران گذرانده و به تازگی ارتقاء درجه مربیگری را در استان خوزستان دریافت نمودم.
وی بیان کرد: ووشو سه سبک اصلی دارد به نام های “نانچوان”،” تایچی” و “چانگ ” که بنده در سبک نانچوان دوره های آموزشی را با استادان آقای “دهقانی” و “بانو کل العماد” گذرانده ام.

عدم امکانات و سالن ورزشی در شهرستان بهاباد
وی درخصوص مشکلات ورزش ووشو شهرستان بهاباد گفت: عدم امکانات و سالن ورزشی که دغدغه چندین ساله ما مربیان و ورزشکاران است، همچنین نبود وسیله ایاب و ذهاب برای اعزام ورزشکاران به مسابقات که این دغدغه دیگر ورزشکاران نیز می باشد.

نبود امکانات باعث گرمازدگی ورزشکار شد
وی در بیان تلخ ترین خاطره ورزشی خود در دوران مربیگری گفت: یکی از ورزشکاران به دلیل نبود امکانات دچار گرما زدگی شدید و منجر به انتقال وی به بیمارستان شد.

برای رسیدن به اهداف خود انگیزه و پشتکار را سرلوحه خود قرار دهند
وی اظهار کرد: ورزشکاران برای رسیدن به اهداف خود انگیزه و پشتکار را سرلوحه خود قرار دهند و از هرگونه شکست ناامید نشوند زیرا شکست باعث کسب تجربه بیشتر شده و نقاط ضعف خود را متوجه می شوند، پس برای رسیدن به هدف خود تلاش را دو چندان کرده زیرا بعد از هر سختی یک آسانی است.
وی عنوان کرد: بنده تمام سعی و تلاش خود را کرده تا مردم عزیز بهاباد را با این رشته ورزشی آشنا کنم و امیدوارم که آنان نیز رضایت داشته باشند.

ورزش ووشو نیاز به حمایت مالی دارد
وی بیان کرد: ورزش ووشو بیش ازپیش نیاز به حمایت مالی دارد تا تجهیزات لازم برای این رشته مهیا گردد و استعدادیابی به صورت تخصصی در این شهرستان آغاز شود.
وی یاد آور شد: بانوان ووشوکار شهرستان توانستند مقام های استانی و کشوری بسیاری کسب نمایند، حتی وارد اردو استان و به مسابقات کشوری و انتخاب تیم ملی اعزام شدند.

ووشو تنها رشته رزمی که در بهاباد پایدار است
وی اظهار کرد: مسئولین مربوطه این رشته ورزشی را حمایت کنند، زیرا ورزشکاران نیاز به توجه دارند تا بانوان با استعداد و توانمند شهرستان بهاباد نیز از این نعمت محروم نباشند و اینکه تنها رشته رزمی که چندین سال در شهرستان پایدار است.
وی در پایان از رییس هیئت ووشو استان و دیگر مسئولین مربوطه کمال تشکر و قدردانی را کرد.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

امام زمانت را بشناس چقدر به یاران امام زمان(عج) شبیه هستیم

ببینیم ما چقدر به یاران امام زمان عجل