رییس هیئت هندبال شهرستان بافق برای حضور تیم در لیگ برتر هزینه های زیادی شده

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در شماره ۱۱۴۵ هفته نامه افق کویر خواندید که ” مهدی دهقانزاده” رییس هیئت هندبال شهرستان بافق در پیرامون فعالیت های ورزش هندبال شهرستان با خبرنگار ما به گفتگو پرداخت که شما خوانندگان را به ادامه این گفتگو دعوت می کنیم…
وی گفت: سه سال متوالی در لیگ دست یک کشور از بازیکنان بومی و یک الی دو بازیکن کمکی استفاده شده است و دو سال قبل تر فدراسیون از تیم هندبال سنگ آهن خواست که در لیگ برتر شرکت کند؛ اما با این درخواست موافقت نکردیم زیرا باید حداقل ۴ الی ۵ بازیکن در لیگ برتر بازی کنند که خوشبختانه با تلاش های فراوان بازیکنان توانستیم در سال های بعد در لیگ برتر حضور پیدا کنیم.
وی افزود: دوسال پی درپی دختران هندبالیست در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان در لیگ برتر مقام اول را از آن خود نمودند.

هندبالیست های بافقی هندبالیستهای مدعی را شکست داد
وی یاد آور شد: استان اصفهان یکی از قطب های هندبال کشور است، بازیکنان هندبالیست باشگاه آهن در تمام رده ها به مصاف تیم اصفهان رفته و این تیم غیور را شکست داده، حتی سرمربی اصفهان تصمیم داشت مربی خود را عوض نماید و این را باور نمی کرد که چگونه یک تیم از شهرستان موفق شده است تا این تیم راشکست دهند.

این رشته ورزشی باید برای همه شفاف سازی شود
وی گفت: باید برای همه این رشته ورزشی شفاف سازی شود، مربیان هندبال تمام وقت خود را به این رشته اختصاص داده و از زندگی شخصی خود چشم پوشی کردند و برای برد تیم تلاش می کنند. ناگفته نماند که آخرین درجات مربیگری را مربیان گذرانده و دارای کارت مربگیری c جهانی می باشند.
وی ادامه داد: “سیده مریم فخری” یکی از مربی های تیم ملی هندبال بزرگسالان است که سرپرستی تیم هندبال دختران باشگاه آهن نیز برعهده دارد.

در کشور همه به خوبی از باشگاه آهن یاد می کنند
وی بیان کرد: در کشور همه به خوبی از باشگاه آهن یاد می‌کنند چه از لحاظ اخلاقی و کسب مدال قهرمانی، بدین سبب بر همین روند پیش خواهیم رفت.
وی افزود: در سالجاری برنامه به این صورت است که در لیگ برتر آقایان حداقل ۴ بازیکن ثابت حضور پیدا کنند، تمام رده های سنی در لیگ برتر شرکت دارند که در منطقه و استان مقام کسب نمودند؛ که انشاا… سال خوبی برای هندبال شهرستان رقم بخورد.

برای حضور تیم در لیگ برتر هزینه های زیادی شده
وی اضافه کرد: استان اصفهان با این همه ادعایی که دارد چند بازیکن غیربومی در تیمشان مشغول به تمرین می باشند، دنیای حرفه ای اینگونه نیست که تنها از بازیکن بومی در تیم های ورزشی استفاده کرد، برای حضور تیم در لیگ برتر هزینه های زیادی شده است؛ حتی مدیرعامل شرکت سنگ آهن گفته است باید باشگاه یک تیم در شأن شرکت سنگ آهن و مردم شریف شهرستان اعزام نماید و یا اصلا در لیگ شرکت نداشته باشند.

اخذ قرار داد با بعضی از بازیکن های بومی
وی در پاسخ به این پرسش که “آیا باشگاه آهن با ورزشکاران بومی مانند ورزشکاران غیربومی قرارداد دارد یا خیر”؟ بیان کرد: بازیکنان غیربومی در سطح تیم ملی هستند و مشخص است که این بازیکن از بازیکن بومی که به تازگی در این عرصه قدم گذاشته اند متفاوت هستند، اغلب بازیکن های غیربومی حرفه آن‌ها این است و حتی از شهر و زندگی خود دور می شوند و در اختیار باشگاه قرار می گیرند و طبق دستورات و فرمایشات مربی و سرمربی عمل می کنند و همچنین باشگاه آهن اخذ قرار داد با بعضی از بازیکن های بومی را انجام داده است.

وی یاد آور شد: آقایان “صالح عباسی”، “علی بیگی”، “عقیل شمیلی”، “فرهاد فتوحی” و…. استعداد یابی شدند و در لیگ برتر بازی می کنند.
وی عنوان کرد: هندبال شهرستان برای بازیکنان از سنین ۹ ساله تا ۹۹ ساله برنامه دارد.
وی افزود: افرادی که به این رشته ورزشی علاقمند هستند در همان سطح برنامه ریزی می شود اکنون افرادی که در رشته هندبال استعدادیابی می شوند در آکادمی هندبال شرکت می کنند و اینگونه نیست که از بازیکن هزینه دریافت گردد به مدت سه ماه بازیکن با بهترین مربی در تمرین ها حضور پیدا می کنند در طی این مدت اگر بازیکن در استعدادیابی رد شود به والدین بازیکن اعلام می گردد، اما بازیکنی که در استعدادیابی پذیرفته شود آنان را با تمام امکانات در اختیار مربیان قرار می‌گیرند؛ سپس در رده سنی فرزانگان دو تا تیم بیست نفره تقسیم می شوند، سپس در طی چند ماه آنان را ارزشیایی می کنیم که آیا این بازیکن استعداد دارد یا خیر؟
وی ادامه داد: خانواده ها به سلامتی فرزندان خود اهمیت بدهند و پیشگیری بهتر از درمان است.

خانواده ها فرزندان خود را تشویق نمایند
دهقانزاده گفت: وقتی برای مسابقه با تیم سپاهان به اصفهان رفته با جمعیت زیادی تماشاچی روبرو شدیم آنان خانواده بازیکنان که در سالن حضور پیدا کرده بودند و از بازی فرزندان خود فیلم برداری می کردند و بعد از اتمام بازی از مربی تیم سوال می کردند که فرزندان ما در این قسمت ضعیف عمل کرده و علت را جویا می شدند، باید خانواده ها فرزندان خود را تشویق نمایند.

وی تصریح کرد: بنده لیسانس تربیت بدنی و از سال ۱۳۸۰ در این رشته ورزشی فعالیت دارم و قریب به ۳۳ سال است که معلم ورزش و در دانشگاه شهرستان مدرس و مدیر آکادمی هندبال هستم، متاسفانه بسیاری از دانش آموزها چاق و تنبل می باشند حدودا ۶۰ الی ۷۰ درصد مقصر خانواده هستند که فرزندان خود را همراهی و یاری نمی کنند.

وی افزود: خوشبختانه چند سالی است که تعامل خوبی بین باشگاه آهن و آموزش و پرورش در زمینه رشته ورزشی انجام شده است.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با کمبود معلم متخصص روبرو است، اما خوشبختانه اکثر رشته هایی ورزشی که آموزش و پرورش به استان اعزام کرده مربیان آن از سوی باشگاه آهن بوده، حتی هزینه لباس تیم را نیز باشگاه پرداخت نموده و خوشبختانه امسال دراکثر رشته های ورزشی دانش آموزان بافقی مقام استانی را کسب نمودند.

وی گفت: دانش آموزان در رشته هندبال در همه رده های سنی مقام اول را از آن خود نموده و هندبال پسران در مقطع ابتدایی و متوسطه دوم مقام اول و متوسطه اول نیز مقام دوم، همچنین در رشته والیبال در مقطع متوسطه اول مقام دوم و در زمینه فوتسال و شطرنج و تنیس روی میز نیز دانش آموزان مقام کسب نمودند.

وی یاد آور شد: در طی این سال ها سابقه نداشته که تیم دختران دانش آموزی در کشور مقام اول را کسب کنند.
وی بیان کرد: در سال گذشته قریب به ۲۵۰ میلیون تومان باشگاه آهن برای اعزام دانش آموزان به مسابقات کشوری اختصاص داده است که برای اولین بار تیم دخترها در مقطع متوسطه اول مقام اول و در مقطع متوسطه دوم مقام دوم کشوری را کسب نمودند.

حضور بازیکنان در تیم ملی
وی اضافه کرد: برای هندبال تلاش های فراوانی شده تا به این جایگاه برسد، تعدادی از بازیکنان در تیم ملی حضور دارند که این باعث افتخار است، بعضی از مربیان رشته های ورزشی گفته اند باشگاه سنگ آهن بافق هزینه در اختیار ما قرار دهد تا ما مانند هندبال در لیگ دست یک شرکت نماییم، وقتی که به مربی همان تیم گفته می شود که ورزشکاران خود را به مسابقات استانی اعزام نماید می گویند ما در استان نمی توانیم رتبه کسب کنیم، حال چگونه می خواهید در لیگ مقام کسب کنید؟

وی بیان کرد: دیگر رشته های ورزشی نیز همانند هندبال تلاش کنند و در استان اول شوند تا هزینه هایی که باشگاه برای لیگ برتر هندبال اختصاص داده برای آن تیم نیز در نظر بگیرد.
وی افزود: تیم هندبال با ۱۰۰ درصد بازیکنان بومی در رده نوجوانان به مسابقه رفته و مقام اول آورده، لیگ آیندگان بین ۲۴ تیم اول شده است.وی ادامه داد: ۵۰ درصد موفقیت مربوط به ورزشکار و مابقی مربوط به عوامل باشگاه است.

ورزشکار با جدیت و تمام قوا ورزش را ادامه دهد
وی درخصوص اینکه ورزشکاران به درآمد رسیده اند یا خیر گفت: اگر ورزشکار با جدیت و تمام قوا ورزش را ادامه دهد، قطعا به درآمد هم خواهد رسید. الان ” طباطبایی” در لیگ برتر فوتبال بازی می کند، اما بستگی به فرد ورزشکار دارد که برای هدف خود چقدر تلاش کند که متأسفانه جوانان ما فقط به سنگ آهن نگاه می کنند.
وی افزود: یکی از بازیکن ها به تیم ملی دعوت شد و دانشگاه هم قبول شد، اما دانشگاه را انتخاب کرد و اگر به تیم ملی رفته بود یکی از دروازبان های تیم شده بود.

به جزء ورزش فوتبال دیگر هیچ ورزشی در ایران پول ساز نیست
وی تصریح کرد: به جز ورزش فوتبال دیگر هیچ ورزشی در ایران پول ساز نیست؛ اما در اینجا ورزش فقط هزینه بر می باشد و اگر شرکت های معدنی کمک نکنند اصلا باشگاه های خصوصی نمی توانند پیشرفت کنند.

متأسفانه دانش آموزان به معلم های خود، دیگر احترام نمی گذارند
مهدی دهقانزاده گفت: ۳۳سال معلم ورزش هستم در طی این سال ها که خدمت می کردم هیچکدام از دانش آموزی ها حق نداشتند که بدون پوشش ورزشی در کلاس حضور پیدا کنند، ولی دو سال پیش در یکی از مدارس که معلم ورزش بودم گفتم هر کدام از دانش آموزان که دوست دارند می توانند ورزش کنند. زیرا دانش آموز سریع جبهه می گیرد، متاسفانه دانش آموزان به معلم های خود دیگر احترام نمی گذارند.

از مسابقات محلی در بافق استقبال نشد
وی در پاسخ به این سوال که ” چرا بازی محلی در شهرستان بافق راه اندازی نمی شود؟” عنوان کرد: شهرداری یزد یک برنامه به نام مسابقات محلات در ده رشته برگزار کرده که ۵ رشته برای آقایان و ۵ رشته بانوان که محله به محله باید تیم بدهند اعم از ورزش های هندبال، فوتسال، والیبال و تنیس روی میزو.‌. این پیشنهاد را به شهرداری بافق نیز ارائه نمودیم که در شهرستان مسابقات محلات برگزار کنیم، متاسفانه با استقبال خوبی روبرو نشد.

بافقی ها در رشته فوتبال، هندبال و دو و میدانی بسیار استعداد دارند
وی گفت: توصیه می کنم خانواده ها فرزندان خود را به سوی ورزش تشویق کنند. زیرا بافقی‌ها در رشته فوتبال، هندبال و دو و میدانی بسیار استعداد دارند. متاسفانه تنبلی و مرض قند و چاقی در جوان ها زیاد شده است.
وی در پایان از مربیان و مدیرعامل باشگاه آهن تشکر و قدردانی نمود.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

امام زمانت را بشناس چقدر به یاران امام زمان(عج) شبیه هستیم

ببینیم ما چقدر به یاران امام زمان عجل