تأخیر سه ساله در تکمیل آموزشگاه پایه یک به دلیل آسفالت

سالاریسالاری

به گزارش هفته نامه افق کویر، یکی از شهروندان بافقی در تماس مکرر با خبرنگار افق کویر از مشکل موجود در روند اخذ گواهینامه پایه یک گلایه کرد و اظهار داشت: برای دریافت نوبت پذیرش گواهینامه پایه یک با مرکز صدور گواهینامه شهرستان تفت تماس گرفتم، اما اعلام کردند که نوبت ها برای هشت ماه آینده است. در شهرستان اردکان نیز این زمان به یک سال می رسد! سؤال من این است که چرا مسئولین مربوطه برای راه اندازی سریع تر مرکز صدور گواهینامه پایه یک در بافق اقدامی نمی کنند؟” در پی این گلایه مردمی، خبرنگار افق کویر به سراغ سروان “امیر سالاری”، رییس پلیس راهور شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگو پرداخته است که مشروح آن در ادامه می‌خوانید:

تأخیر سه ساله در تکمیل آموزشگاه پایه یک به دلیل آسفالت
“سروان امیر سالاری” در این باره گفت: در سال ۱۴۰۱، سرمایه گذار بخش خصوصی، برای ساخت مجموعه آموزشگاه پایه یک داشتیم و با توجه به اینکه مدیریت آموزشگاه پایه دو را نیز برعهده داشت، امتیاز آموزشگاه پایه یک به وی واگذار شد.
وی افزود: در حال حاضر، سه سال است که متقاضی مشغول ساخت این مجموعه می باشد. اما متاسفانه هنوز به اتمام نرسیده است.
رییس پلیس راهور بافق ادامه داد: تنها موضوع باقی مانده برای تکمیل آموزشگاه پایه یک، آسفالت ریزی است. چندین مرتبه برای کمک به تامین هزینه های آسفالت و تسریع در روند تکمیل به فرمانداری بافق، شهرداری، دفتر نماینده مجلس و حتی دوباره به شهرداری مراجعه کرده ، اما متاسفانه نتیجه ای حاصل نشده است.
سالاری یاد آور شد: چندین بار تذکرات لازم برای اتمام هرچه سریع‌تر این مجتمع داده شده، اما متأسفانه عملی نگردیده است. در سال ۱۴۰۲ به آن‌ها اخطار داده و مهلت تعیین کردیم. در سال ۱۴۰۳ نیز واحد صدور گواهینامه مجددا مهلت داد تا هرچه سریع‌تر آسفالت ریزی انجام شود، اما به دلیل بالا بودن هزینه ها، کار تکمیل نشده است. ما در راهور شهرستان هر آنچه از دستمان برآمده، از جمله طرح در کمیسیون ها، ارسال نامه به تهران و حمایت های مختلف، انجام داده ایم و منتظریم که هرچه سریع‌تر این آموزشگاه، به پایان برسد.

کمبود کارشناس و اعزام سریع به صحنه تصادفات

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان بافق سه آموزشگاه راهنما و رانندگی و یک مرکز تعویض پلاک داریم، امتحانات پایه دوم و سوم، پرونده های تعویض پلاک، ثبت قبولی آیین نامه ها و همچنین امتحانات عملی شهر، همه باید توسط راهور انجام شود. در شهرستان بافق تنها یک کارشناس تصادفات وجود دارد و تاکنون هیچ فرد داوطلبی برای همکاری در این زمینه به راهور اعلام آمادگی نکرده است. با این حال، ماموران راهور در عرض ۱۵ دقیقه، به محل تصادف اعزام می شوند.

خیابان های حادثه خیز و علل عمده
تصادفات در بافق

امیر سالاری درخصوص خیابان های حادثه خیز شهرستان بافق افزود: بلوار انقلاب، حد فاصل میدان خرما چین تا فروشگاه نگین سبز، خیابان شاهپورزاده و همچنین بلوار ۱۵ خرداد روبروی میوه فروشی بزرگ، مناطقی هستند که تصادفات زیادی، رخ می دهد. همچنین خیابان شیخ محمدتقی و چهارده معصوم(ع) و خیابان امام رضا(ع) نیز نقاطی هستند که تصادفات زیادی، به ویژه برای عابران پیاده و موتور سیکلت ها اتفاق می افتد و تأسف بار است.
وی علت بیشتر تصادفات در شهرستان بافق را اینگونه توضیح داد: بیشتر تصادفات در شهرستان بافق، به دلیل عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر ناگهانی مسیر و یا استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است که غالبا منجر به وقوع تصادفات می شود.
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی که غالبا منجر به وقوع تصادفات بیشتری می شود.

توصیه های پلیس راهور به شهروندان

رییس پلیس راهور بافق در پایان به شهروندان توصیه کرد: مردم عزیز‌، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. عابران پیاده نیز بیشتر از خط عابر پیاده استفاده کنند. همچنین، چراغ‌های خیره‌کننده و نور سفید خودروها، باعث بسیاری از تصادفات می‌شود که این خودروها، اعمال قانون شده و با آنها برخورد می‌شود.
حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

“محمد حسین عزیزی خرانقی” دکترای باستان شناسی از دانشگاه تهران، پیرامون حفاری گور کافری در بهاباد: برنامه بررسی باستان شناسی محوطه قاضی جعفر تدوین گردد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ استان یزد