شهردار بافق خبر داد:آمادگی حداکثری شهرداری برای مقابله با آبگرفتگی معابر

سید علی نوروززاده در گفتگویی تلفنی با خبرنگار” بافق فردا” گفت: با توجه به اعلام بارندگی قابل توجه از طریق مراکز هواشناسی و مدیریت بحران استان در اوایل هفته جاری، شهرداری بافق بلافاصله تلاش همگانی و شبانه روزی خود را برای مقابله با آبگرفتگی بکار بسته است.

وی اظهار داشت: همت خواهیم کرد تا خسارت احتمالی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

نوروززاده با بیان اینکه ایمنی معابر و نقاط بحران خیز به بهترین نحو تامین شده است عنوان کرد: مبادی خروجی آب از شهر کنترل و اصلاحات لازم انجام و اقدامات استمرار دارد تا پاکسازی مسیرها و کانال های آب انجام شود.

شهردار بافق با اشاره به نقاط کور و محل های احتمالی آبگرفتگی با توجه به ساختار و توپوگرافی مناطق مختلف شهر بیان کرد: به منظور ایمنی این اماکن و دفع به موقع روان آبها تدابیری همچون استقرار پمپهای ثابت و سیار کف کش و نیز تعبیه مخازن موقت جذب آب در زمین های نزدیک به این نقاط انجام شده است.

نوروززاده افزود: ماشین آلات سبک و سنگین مورد نیاز در سطح شهر مستقر شده اند و تجهیزات مربوطه سرویس و در موارد نیاز ، خریداری شده است.

وی همچنین از جمع آوری داربست ها و اجسامی که احتمال سقوط آنها در هنگام وزش تندبادها وجود دارد خبر داد.

وی ضمن اعلام هماهنگی کامل با مدیریت بحران شهرستان و استان و تشکر از زحمات ایشان ، از تمام شهروندان و ارگانهای همکاری کننده از جمله شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق تشکر و قدردانی کرد و افزود :انشاالله به فضل خداوند این بارندگی سراسر مایه برکت و رحمت می باشد و امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده ، هیچ حادثه ناگواری رخ ندهد.

شهردار بافق با اشاره به اینکه شهرداری آمادگی حداکثری برای مقابله با آبگرفتگی معابر دارد و ضمن دعوت مردم به آرامش و حفظ خونسردی تصریح کرد: شهروندان عزیز می توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۳۲۴۴۳۰۱۷ – مرکز مدیریت بحران شهرداری که به صورت شبانه روزی آمادگی پاسخگویی به گزارشات و مشکلات شهروندان را دارد تماس بگیرند.

شهردار بافق در پاسخ به اینکه برای مسیراحتمال سیلاب از پل قاضی تا جاده باقرآباد و خیابان شیخ محمدتقی چه تدبیری اندیشیده شده است یادآور شد: امکانات و تمهیدات لازم جهت بازگشایی سریع و فوری مسیر سیلاب احتمالی رودخانه قدیمی از حدفاصل پل سه دهانه (قاضی ) تا جاده باقرآباد در صورت نیاز اندیشیده شده است و مشکلی از این بابت نیست.

نوروززاده بیشترین احتمال مشکل را با توجه به ساختار مسیر و املاک در محل خیابان شیخ محمد تقی عنوان کرد و گفت: هرچند با حفر چاههای جدید بخش قابل توجهی از آب جذب می شود، پمپاژهای سیار و ثابت نیز جهت تخلیه فوری روان آب ها نیز تقویت شده اند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش