پیش بینی توفان گرد و خاک و بازگشت سرما به استان یزد

یزد- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی یزد از وقوع توفان گرد و خاک، عصر امروز /دوشنبه/ در بخش هایی از این استان خبر داد

‘سید عباس میرحسینی’ روز دوشنبه به ایرنا گفت: به واسطه فعالیت موج ناپایدار، از بعد از ظهر امروز و طی فردا، استان یزد گاهی با ورزش باد شدید و گرد و خاک و بعضا وقوع توفان گرد و خاک روبرو خواهد شد.
وی شدت توفان گرد و خاک در مناطق شمالی، جنوب و جنوب غرب شامل شهرستان های اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم را در روز دوشنبه، شدیدتر از سایر مناطق استان اعلام و تصریح کرد: توفان گرد و خاک فردا /سه شنبه/ در مناطق شرقی استان شامل بافق و بهاباد، بیشتر است.
وی وزش توفان شدید در شهر یزد را هم در روز دوشنبه، محتمل دانست به گلخانه داران و مسوولان ذیربط و از جمله پلیس راه استان به دلیل کاهش دید افقی در جاده ترانزیت اردکان به یزد توصیه کرد برای جلوگیری از بروز هر گونه خسارت احتمالی، تدابیر لازم را اندیشه کنند.

*** کاهش هشت تا ۱۰ درجه ای دما و یخبندان
میرحسینی با بیان اینکه از فردا با کاهش محسوس دما بین هشت تا ۱۰ درجه روبرو هستیم پیش بینی کرد: مناطق کوهستانی استان، از سه شنبه شب به مدت سه شب و بویژه صبح زود، دمای صفر و زیر صفر را تجربه خواهند کرد.
وی دمای بیشینه شهر یزد در روز دوشنبه را ۳۲ درجه اعلام کرد که فردا به ۲۴ و پس فردا به ۲۰ می رسد و دمای کمینه سه شب آینده هم به ترتیب به ۱۴ ، هشت و هشت درجه خواهد رسید.

*** پیش بینی باران
کارشناس اداره کل هواشناسی یزد ادامه داد: رگبارهای پراکنده، عصر امروز /دوشنبه/ بویژه در مناطق نیمه جنوبی استان شامل خاتم، بافق، بهاباد و ارتفاعات شیرکوه دور از انتظار نیست./ ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های