پروژه مرمت مجموعه حسینه حوض بازو به مراحل پایانی نزدیک می شود

شهردار بافق گفت: مرمت محورگردشگری،ساباط، آب انبار و حسینه حوز بازو این شهر با مشارکت میراث فرهنگی استان یزد در حال اتمام است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سیدعلی نوروززاده، با بیان اینکه بافت‌های تاریخی، کانون و هسته شهرها هستند، هدف از اجرای این پروژه را در بافت تاریخی شهرحفظ هویت عینی و ذهنی شهر و سبک زندگی مردمان این دیارعنوان کرد و افزود: این بافت ها پایه بسیاری از آداب و رسوم و حتی فرهنگ مردم در ادوار گذشته است.
شهردار بافق ساماندهی و مرمت آثار و ابنیه تاریخی این شهر را مهم عنوان و خاطر نشان کرد: طرح مرمت محور حسینه حوض بازو، با صرف اعتباری معادل ۲ میلیارد ریال، مراحل پایانی خود را طی می کند.
وی خاطر نشان کرد: از این رقم هزینه، بالغ بر یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از سوی شهرداری بافق پرداخت و بقیه نیز توسط میراث فرهنگی تامین شده است.
نوروززاده همچنین از اجرایی شدن پروژه احیا و ساماندهی محور فرهنگی ، تاریخی و گردشگری میدان امام زاده عبدالله(ع) تا میدان خان بافق خبرداد و گفت: قرارداد عملیاتی شدن این طرح نیز با اداره کل میراث فرهنگی منعقد شده و شهرداری طرح مرمت این محور را آماده کرده و به زودی شاهد آغازعملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.
وی هزینه اجرای طرح مرمت میدان امام زاده عبدالله(ع) تا میدان خان را ۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری بافق تامین خواهد شد.
شایان ذکر است: محله حوض بازو یکی از محلات تاریخی شهربافق مربوط به دوره قاجاریه است که در مرکز شهر حد فاصل میدان خان و خیابان شیخ محمد تقی بافقی واقع شده است.
این محله قدیمی شامل: مرکز محله ای متشکل از حسینیه ، آب انبار ، ساباط، بالا نشین و خانه تاریخی است که معابرموجود در این محله بواسطه قرابت میدان خان به عنوان محورهای حرکتی، گردشگری، تاریخی شهربافق محسوب می شود.
گفتنی است که آب انبار و حسینه حوض بازو با شماره ۱۴۵۲۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

کارگاه آموزش خبرنویسی در یزد برگزار شد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل