امریکا در صورت خروج از برجام پشیمان خواهد شد

جک استراو روز شنبه در گفت‌ وگوی اختصاصی با ایرنا به روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ اشاره کرد و افزود: پس از شکست مذاکرات هسته‌ای در سال ۲۰۰۵، ایران دارای ۸۰۰ دستگاه سانتریفیوژ بود و زمانی که دو طرف دوباره به‌پای میز مذاکرات بازگشتند،سانتریفیوژهای ایران به ۱۸ هزار دستگاه افزایش‌یافته بود.
وی بابیان این مطلب، نتیجه گیری کرد: توانمندی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای در سطحی است که آمریکا در صورت خروج از برجام پشیمان خواهد شد.
وی گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا عنوان می‌کند که خواهان کسب اطمینان درباره انگیزه‌های هسته‌ای ایران است و برجام دقیقاً همین کار را می‌کند.
استراو در عین حال نسبت به مواضع ضد ایرانی مایک پمپئو به‌عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: طرف‌های اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) باید لابی زیادی انجام دهند تا واشنگتن را متقاعد سازند که خروج از برجام اقدام عاقلانه‌ای نیست.
این سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی افزود: رکس تیلرسون یک نیروی معتدل در تشکیلات ترامپ بود که تحت تأثیر اروپایی‌ها اصرار داشت رئیس‌جمهوری آمریکا باید به تمدید تعلیق‌های هسته‌ای ادامه دهد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نماز عید فطر چگونه اقامه می‌شود؟

در آستانه عید سعید فطر هستیم. به گزارش افکارنیوز،