طرح بازآفرینی شهری با هدف امید به توسعه و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در حال انجام است

شهردار بافق گفت: باز آفرینی شهری، امید به توسعه شهری و بهبود زیست پذیری را افزایش داده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سید علی نوروززاده در تبیین بافت هدف افزود: بافت های هدف و بازآفرینی شهری شامل محدوده ای از محلات هستند که به علل مختلف نیازمند توجه بیشتر و راهکارهای عمدتا کوتاه مدت و میان مدت برای همگام نمودن رشد و توسعه آنان با سایر نقاط شهر می باشد.
وی با بیان اینکه بافت های هدف قریب به ۳۵ درصد از جمعیت شهری را در خود جاي داده است گفت: در عين حال این بافت ها از ظرفيت و قابليت هاي نهفته بسياري براي توسعه آینده شهر برخوردار است.
شهردار بافق اضافه کرد: پرداختن به بافت هاي ناکارآمد شهری و برنامه ريزي براي آنها مستلزم برنامه ريزي دقيق، جامع و واقع گرايانه است.
نوروززاده تصریح کرد: در اين راستا با رويکرد بازآفريني شهري گامي موثر در بهسازی معابر اعم از سواره رو و پیاده روها و نیز پارک ها و فضای سبز، فضا های ورزشی و تفریحی و مرمت ابنیه تاریخی که از اولویت های شهرداری در سطح شهر از جمله محلات هدف و باز افرینی شهری می باشد، برداشته شده است.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری بیش از ۱۸۰ هزار متر مربع از معابر آسفالتی شهری که بر اثر فرسایش یا عملیات اجرایی شرکت های خدمات رسان در این محدوده ها آسیب دیده و دچار تخریب شده بود روکش اسفالت شده است.
شهردار بافق هزینه اجرای پروژه روکش آسفالت معابر در این محدوده را ۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ فقط در محدوده بافت هدف و در اجرای اهداف باز آفرینی هزینه و پرداخت شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

کارگاه آموزش خبرنویسی در یزد برگزار شد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل