شهروندان یزدی و مسافران از تظاهر به روزه خواری پرهیز کنند

یزد – ایرنا – فرمانده انتظامی استان یزد از شهروندان یزدی و مسافران خواست برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از تظاهر به روزه خواری خودداری کنند.

به گزارش یکشنبه شب پایگاه خبری پلیس، سرتیپ محمدرضا میرحیدری افزود: تظاهر به روزه خواری شامل خوردن، آشامیدن به خصوص استعمال سیگارت در واحد های صنفی، مکان ها و معابر عمومی، داخل خودرو و … است.
وی ادامه داد: مسافران و افرادی که عذر شرعی در ماه رمضان دارند، به منظور صرف غذا به مراکز از قبل تعیین شده و دور از ملاء عام مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: به منظور رعایت و حفظ ارزش های اسلامی و جلوگیری از تظاهر به روزه خواری در ملاء عام متصدیان مراکز پذیرایی مستقر در پایانه ها ،فرودگاه ها، راه آهن و بین راهی می توانند با دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح با استتار محل برابر مقررات فعالیت کنند.
طبق تقویم امروز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ آخرین روز ماه شعبان و فردا سه شنبه اولین روز ماه رمضان سال ۱۴۴۰ هجری قمری است و چهار گروه نیز هلال ماه را رصد می کنند.
استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد و یک هزار و ۵۰۰ باب مسجد در ماه رمضان پذیرای مردم روزه دار است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

کارگاه آموزش خبرنویسی در یزد برگزار شد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل