۴۲۵ میلیون ریال ماسک محافظ صورت در بافق اهدا شد

 رییس بیمارستان ولیعصر (عج) بافق گفت: تعدادی ماسک محافظ نیم صورت ۳M با فیلتر P۱۰۰ به ارزش ۴۲۵ میلیون ریال از سوی یکی از موسسه های خیریه شهرستان خریداری و به این واحد بهداشتی و درمانی اهدا شد.

محمدباقر قائمی  در روز دوشنبه اظهارکرد: با توجه به نیاز مبرم بخش‌های درگیر بیمارستان با کرونا به ماسک‌های محافظتی ۵۰ عدد ماسک در اختیار این واحد بهداشتی و درمانی قرار گرفت.

وی افزود: استفاده از ماسک‌های فیلتردار برای ایمنی و حفاظت بیشتر از سیستم تنفسی بسیار ضرروی است.

به گفته قائمی این ماسک دارای طراحی ارگونومیک و بدون اثر فشار روی نقاط حساس صورت است و به راحتی قرار می گیرد و هنگام دم و باز دم باعث تنفس راحت و کاهش خستگی فرد می‌شود.

رییس بیمارستان بافق ششم اردیبهشت ماه جاری به ایرنا گفت: با توجه به جداسازی بخش افراد مبتلا به کرونا در این واحد بهداشتی و درمانی، ۱۵ تخت بستری به ارزش یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال توسط خیران حوزه سلامت شهرستان خریداری و اهدا شد.

قائمی  اظهارکرد: این تعداد تخت‌ با کمک افراد خیر، با همکاری یکی از موسسه های خیریه منطقه خریداری شد و در همین راستا ۲ عدد « پالس اکسیمتر» انگشتی به ارزش ۲۰ میلیون ریال  از سوی اداره اوقاف و امور خیریه  و ۲ هزار عدد ماسک به ارزش ۱۷ میلیون ریال تومان از سوی یک خیر  و همچنین یکی از خیّران حوزه سلامت شهرستان یک دستگاه « الکترولیت آنالایزر» به ارزش ۳۳۰  میلیون ریال  خریداری و به  بیمارستان اهدا شد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹۰هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۰ نفر در۲۴ ساعت گذشته  این تعداد به پنج هزار و ۷۱۰ تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز( یکشنبه )  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر هفتم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۹ هزار و ۶۵۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که این تعداد معادل حدود ۷۵ درصد مبتلایان است.

وی اضافه کرد همچنین سه هزار و ۷۹  نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۴۲۱ هزار و ۳۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

بیمارستان ولیعصر بافق سال ۱۳۶۹ خورشیدی با ۱۲ تخت، پنج پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان  و یک جراح فعالیت خود را آغاز کرد.

هم اینک به غیر از متخصص مغز و اعصاب بقیه تخصص‌ها به صورت پاره وقت و تمام وقت در خدمت بیماران شهرستان‌های بافق، بهاباد، منطقه نوق رفسنجان و شهرستان کوهبنان کرمان است.

همچنین عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی در محل کنونی با پیشرفت ۴۵ درصد و پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست که با راه اندازی آن بافق به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل می‌شود.

کمبود اعتبار و نقدینگی از عمده مشکلات و دلیل آهنگ کند پیشرفت و تکمیل بیمارستان است که توجه ویژه مسوولان استان یزد  و کشوری را می‌طلبد.

شهرستان بافق دارای یک بیمارستان، سه مرکز سلامت جامع شهری ، سه مرکز سلامت روستایی ، پلی کلینیک تامین اجتماعی و هشت خانه بهداشت است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد./ ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در