همچنان باید نکات بهداشتی و فاصله ها رعایت شود

به گزارش هفته نامه افق کویر، پیش از اینکه موج اول شیوع “کروناویروس” در جهان به پایان برسد،‌ محققان نگران دومین موج این بیماری هستند. موج دوم شیوع بیماری “کووید۱۹” می‌تواند بدتر از موج اول آن باشد و جان هزاران نفر از مردم جهان را بگیرد. از طرف دیگر این موج می‌تواند به آرامی پیش برود و بسیاری از مردم بدون داشتن علائم بیماری آلوده شوند.خبرنگار هفته نامه افق کویر در همین باره با”مسعود دانشی”مدیر شبکه بهداشت و درمان بافق گفتگو کرد:

اردکان، میبد و ابرکوه قرمز شدند
دکتر دانشی در ابتدا گفت: آخرین گزارشی که وزارت داد، اردکان، میبد و ابرکوه قرمز شدند و بقیه شهرستان هایی که زرد است بر اساس جمعیت است. یعنی در ۴۸ ساعت ما بیش از یک کرونای مشکوک یا قطعی داریم که در بیمارستان بستری می شوند.
وی افزود: پتانسیل و گردش چرخه ی انتقال ویروس وجود دارد و سفید نیست. همچنان باید نکات بهداشتی و فاصله ها رعایت شود.

شهرستان سفیدی در استان نداریم.
وی تاکید کرد: در استان یزد، باز شدن مساجد تا پایان اردیبهشت ماه کنسل شده است و دیگر استان ها وضعیت آن زرد و قرمز است ، شهرستان سفیدی در استان نداریم. زنجیره ی انتقال ویروس وجود دارد ولی بستری ها کمتر شده و بهبود یافتند . اینکه بگوییم وضعیت سفید و پاک است و مشکل خاصی نیست خیر، فعلا همچنین حالتی نیست.

اطرافیان بیمار چه علامت دار باشند و نباشند نمونه گیری انجام می شود.
دکتر دانشی تصریح کرد: کاری که شروع کردیم؛ از اطرافیان بیمار چه علامت دار باشند و چه نباشند نمونه گیری سریع انجام می دهیم، تا اگر مورد مشکوکی بود سریع شناسایی کنیم. قبلاً نمونه گیری های ما فقط از بیماران بستری بود ولی اکنون افرادی که اطراف بیمار هستند، نمونه گیری را انجام می دهیم تا زودتر شناسایی و ایزوله کنیم. آمار مبتلای روزانه نداریم و پایین است. ما نمی توانیم آمار ارائه دهیم و استانداری گفتند که استان ها دیگر گزارش نکنند و خود وزارت خانه آمار بدهد . به خاطر اینکه آمار پایین آمده دیگر بستری نمی کنیم و اگر موردی باشد اعزام می کنیم.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی