تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بافق

رئیس جهاد کشاورزی بافق از تخریب چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی بسیار خوب کشاورزی روستای حاجی آباد بافق جلوگیری کرد.

 

علی اکبر رحمتیان رئیس جهاد کشاورزی بافق با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰مورد تخلف تغییر کاربری در این شهرستان شناسایی شده است، گفت: در مجموع حدود دو هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان تغییر کاربری شده است.

او بافق را شهری با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی حساس برشمرد و تخریب اراضی زراعی و باغی را تهدیدی برای شهرستان بیان کرد.
رئیس جهاد کشاورزی بافق با اشاره به تخریب هشت فقره تغییر کاربری غیر مجاز در روستای حاجی آباد این شهرستان، ادامه داد:   از تخریب چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی بسیار خوب کشاورزی روستای حاجی آباد بافق جلوگیری کرد.

رحمتیان تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا و برداشت شن و ماسه بنا بر تشخیص جهاد کشاورزی تخلف محسوب می‌شود.

او افزود: متقاضیان برای تغییر کاربری‌هایی که به منظور ایجاد واحد‌های مرتبط با بخش کشاورزی اعم از دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی است با درخواست، می‌توانند مجوز قانونی دریافت کنند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق همچنین از ایجاد چهار پهنه و مجتمع خودگردان دامی در شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه می‌توانیم به صورت قرارداد اجاره ای، اراضی ملی را در قالب مجتمع و پهنه به متقاضیان احداث واحد دامپروری واگذار کنیم.

به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز، سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت جهاد کشاورزی آماده جوابگویی به شکایت ها است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل