تفت ، سالمندترین شهرستان استان یزد

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان یزد گفت: نرخ رشد جمعیت در استان ۱.۸ درصد به ثبت رسیده که این آمار در شهرستان تفت شش دهم درصد است.

به گزارش پایگاه خبری افق کویر ، دکتر کلانتری افزود: در سال ۹۶ در استان، ۲۳ هزار و ۸۵۲ تولد به ثبت رسید. این در حالی است که در سال ۹۷ به ۲۱ هزار و ۹۷۳ تولد کاهش یافت.
وی ادامه داد: شهرستان تفت با ۵۳۴ تولد و شهرستان خاتم با ۵۹۳ تولد کمترین میزان فرزندآوری و شهرستان اردکان با هزار و ۹۱۰ تولد بالاترین میزان تولد در استان را کسب کرده است.
مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان یزد تأکید کرد: نرخ کلی باروری در استان یزد، ۲.۴ درصد است که شهرستان‌های تفت و خاتم با نرخ کلی باروری ۲ و شهرستان اردکان با نرخ کلی ۲.۹ درصد کمترین و بیشترین نرخ باروری در استان گزارش شده است.
کلانتری با اشاره به نرخ رشد جمعیت در استان، اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت در استان ۱.۸ درصد به ثبت رسیده است که شهرستان تفت با  درصد سالمندترین شهرستان و بافق با ۲.۱ درصد جوان‌ترین شهرستان استان است.
وی افزود: این نشان می‌دهد سیاست‌های کلی جمعیت و بقیه سیاست‌های تدوین شده جمعیتی باید جدی گرفته شود.
کلانتری ادامه داد: آموزش به زوجین جهت افزایش تعداد بارداری‌های برنامه ریزی شده و کاهش تک فرزندی از دیگر اقدامات انجام شده در جهت افزایش باروری سالم در استان است./خبرگزاری صدا و سیما

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»