روابط عمومی خوب باید مشاور سازمان باشد

به گزارش هفته نامه افق کویر، اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن وابسته است. خبرنگار هفته نامه افق کویر به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با « سید مصطفی فخری بافقی» روابط عمومی شرکت سنگ آهن گفتگویی به شرح زیر انجام شد:
افق کویر لطفا در ابتدا به طور مختصر خودتان را معرفی کنید؟
با نام و یاد خدا، با تشکر از شما و همکاران گرامیتان در هفته نامه افق کویر که برای شناساندن جایگاه روابط عمومی ها قدم برداشته اید، اینجانب سید مصطفی فخری بافقی کارشناس مدیریت فرهنگی، مفتخرم به اینکه از زمان آغاز به کار در شرکت سنگ آهن نزدیک به ۱۶سال کارمند روابط عمومی بودم و قریب به یکسال است به عنوان مسئول در کنار همکاران به کار ادامه می دهم.
افق کویر آیا در شرکت سنگ آهن به روابط عمومی ها به عنوان یک عامل تأثیر گذار در پیشرفت اهداف توجه می شود؟
قطعا اینگونه است و تلاش کرده ام تا روحیه خلاقیت در روابط عمومی را بالا برده و با تعامل و همفکری هرچه بیشتر با مجموعه همکارانم ، روابط عمومی فعال و پویا را که مد نظر مدیریت شرکت است بوجود آوریم و در جهت تحقق اهداف شرکت گام و قدم برداریم .
یک مدیر خوب زمانی می تواند در کار خود موفق باشد که همکاران خود را به خوبی بشناسد
افق کویر به نظر شما شناخت مدیر روابط عمومی نسبت به عمل خدمت خود چه تأثیری بر پیشرفت کار دارد؟
یک مدیر خوب زمانی می تواند در کار خود موفق باشد که همکاران خود را به خوبی بشناسد. زمانی که آگاهی یک مدیر نسبت به ویژگی ها و توانایی های هر کدام از همکاران کامل باشد بهتر می تواند از یاری آنها در کارها بهره ببرد که بحمدالله مجموعه همکارانم از توانمندیهای خوبی برخوردار هستند و در راستای ایجاد روابط عمومی پویا و خلاق از هیچ تلاشی فروگذار نیستند .
افق کویر: نقش روابط عمومی ها بر مدیریت افکار و دوری از بحران ها را چگونه می بینید؟
روابط عمومی ها چشم و گوش سازمان ها هستند یک آینه تمام نما که اهداف شرکت را به نمایش می گذارند و با تلاش و سازندگی و اطلاع رسانی درست و به موقع از بحران جلوگیری می کنند درستی و نادرستی اخبار را به سرعت تشخیص می دهند ، در برابر افکار عمومی پاسخهای درست و قانع کننده دارند و با پشتیبانی به جا و درست از اهداف سازمان، از بروز بحران جلوگیری می کنند.
تعامل با رسانه ها اولویت اصلی روابط عمومی ما است‌
افق کویر: یکی از مشکلات روابط عمومی ها نداشتن تعامل با رسانه ها می باشد. شما به عنوان مسئول روابط عمومی تا چه اندازه با رسانه ها در تعامل هستید؟
تعامل با رسانه ها اولویت اصلی روابط عمومی ما است‌. تلاش داریم با اصحاب رسانه استان و بخصوص رسانه های محلی شهرستان ارتباط سازنده داشته باشد. توجه به افکار عمومی تعامل و همکاری فعال و مستمر با رسانه های دیداری و نوشتاری، ایجاد برنامه های نظام مند و اطلاع رسانی شفاف از برنامه های روابط عمومی ما است
افق کویر: روابط عمومی قلب تپنده یک سازمان، اداره و یک شرکت است . به نظرتان در دوره فعالیتتان موفق عمل کردید ؟
تلاش خود را به کاربرده ام تا با رهنمودهای مدیریت محترم، یاری همکارانم و تجربه سالها خدمت در روابط عمومی درست عمل کنم. نمی گویم کارهای ایده آلی انجام داده ام اما در حد توانم تلاش کرده ام تا به وظایفم درست عمل کنم و در خدمت خانواده بزرگ شرکت سنگ آهن مرکزی و مردم فهیم و بزرگوارشهرم باشم.
برای رسیدن به اهداف بزرگ باید با مشکلات دست و پنجه نرم کرد و تسلیم نشد
افق کویر: در مسیر کارتان با چه مشکلاتی مواجه هستید؟
هر کاری مشکلات خاص خود را دارد ما اهدافی داریم هدفهایی که سرلوحه کار شرکت است و می دانیم به نفع مردم و شهر است. برای رسیدن به اهداف بزرگ باید با مشکلات دست و پنجه نرم کرد و تسلیم نشد اما می دانیم با امید به خدا و همبستگی مشکلی باقی نمی ماند.
یک روابط عمومی خوب و حرفه ای باید مشاور و یار مدیر سازمان باشد
افق کویر: دیدگاه شما نسبت به روابط عمومی چیست؟
روابط عمومی تنها برای کنترل یا روایت داستان پس از رخ دادن آن نیست، بلکه کارش ساختن درست داستان است. یک روابط عمومی خوب و حرفه ای باید مشاور و یار مدیر سازمان باشد تا اهداف و سیاست ها به بهترین شکل ممکن تبیین شوند. تصمیم های مهم در موقعیت های مختلف به درستی اتخاذ شود و برنامه های جانبی مناسبی برای حفظ ارتباط سازنده با جامعه طراحی و اجرا گردد.
افق کویر: به عملکرد خود در روابط عمومی سنگ آهن بافق چه نمره ای می دهید؟
این نمره را مدیر عامل شرکت جناب مهندس فلاح باید بدهند زیرا من خود را شاگرد ایشان می دانم ایشان در مدیریت روابط عمومی بسیار توانمند عمل کردند و من تا رسیدن به اهداف سازنده ایشان باید تلاش کنم و بهتر است ارزیابی عملکردم را به دست پرسنل پرتلاش شرکت و همشهریان عزیز سپرد و امیدوارم مجموعه عملکرد من و همکارانم در روابط عمومی اول مرضی خداوند و بعد مورد رصایتز این بزرگواران باشد.
افق کویر: به عنوان حرف پایانی؟
در پایان تشکر می کنم از مدیران پیشین روابط عمومی. از تمام آن بزرگواران درسها گرفته ام. همچنین لازم است از کلیه همکارانم در روابط عمومی شرکت که صمیمانه در هر شرایطی برای پیشبرد اهداف در کنار هم و برای یک هدف تلاش کرده اند و حتی در بسیاری از مواقع برای برگزاری مراسم ها ساعات تعطیلی خود را به کار اختصاص داده اند تشکر کنم. بخصوص از خانواده آن عزیزان که خود را با شرایط کاری همسرانشان همراه کرده اند. همکاری که در بین پرسنل روابط عمومی است و صمیمیتی که بین آنها دیده می شود، روحیه و انرژی ما را برای کار دو چندان می کند. از همه آن عزیزان سپاسگزارم و برایشان آرزوی صحت و سلامتی دارم.روز روابط عمومی بر همه همکاران مبارک و فرخنده باشد.

سارا شفیعی|

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

از شهردار محترم خواهشمندیم که جهت ایاب و