مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد گفت: زیرساخت‌های گردشگری نجوم در بهاباد مهیا شده است.

علیرضا کاظمی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌های مربوط به رونق گردشگری نجوم در این شهرستان گفت: گردشگری نجوم بهاباد با استقرار اساتید این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده است.

او افزود: با توجه به قرارگیری شهرستان بهاباد در زمره تاریک‌ترین نقاط رصدی غرب آسیا و دارا بودن مزایایی از قبیل وجود راه دسترسی، مناطق گردشگری طبیعی زیاد، نبود منابع آلودگی نوری، و وجود غبار بسیار ناچیز در هوا، محل مناسبی برای مقصد گردشگران نجومی است.

گردشگری نجومی ظرفیتی در اماکن تاریخی و طبیعی است که با راه انداختن تور‌های نجومی و استفاده از توانمندی و خلاقیت، گروه‌های طبیعت‌گرد و منجم و دوستداران آسمان شب را به خود جذب می کند.

این شاخه از گردشگری در برگیرنده مجموعه‌ای از فعالیت‌های تفریحی و آموزشی برای دیدن سیارات با چشم غیرمسلح یا با استفاده از ابزار‌های نجومی است، گردشگری نجوم در قالب برگزاری تور‌های رصد  اجرا می‌شود و به دلیل برخورداری از جذابیت برای تمامی گروه‌های سنی، روز به روز به علاقمندان آن افزوده می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید