پول بی زبان در دستان آدم ناوارد

پولدارترین روستای آبادی «معدن آباد»؛ « میمنت آباد» است که این روزها دست به کارهای عجیبی زده است! من جمله،در یک اقدامی شگفت آور، دارهای برق را رنگ آمیزی کرده و در بوق و کرنا نموده که بیایید و ببینید چقدر روستایتان زیبا شده است!
اینها گفته های «ممل» بود که به عرض «آقاتقی» رسید! آقاتقی گفت: خدا را شکر که مشکلات روستای میمنت آباد حل شده و فقط مانده تا دارهای برق آبادی شان رنگ کنند!
ممل گفت: آقاتقی به طعنه می گویید: در کنار این دارها، خانه های خرابه ایی وجود دارد که دهدار حتما به چشمش نیامده که عوض دار رنگ کردن آنها را مرمت کند.
آقاتقی ابرو در هم کشید و‌گفت: کاش! دهدار همچنان که پول بادآورده معدن آباد شسته و رفته به حساب خزانه آن روستا می آید؛ آنها را در جهت ساخت و عمران آبادی و یا احداث کارگاهی به کار می بست. تا آمار بیکاری این روستا کاهش یابد و یا رودخانه آبادی را محکم کاری می کرد که آب در فصل بارندگی به مزارع خسارت وارد نکند و یا کوچه های خاکی ده را سنگ فرش می نمود و یا جهاز چند دختر دم بخت را می داد تا با فراغ بال به خانه بخت بروند و یا دارالشفای را می ساخت تا اطبای حاذق از شهر آمده و به مداوای مردم می پرداختند.
ممل گفت: شعله در جانم زدی آقاتقی !پول بی زبان دست چه کسانی افتاده که بلد نیستند درست خرج کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل