معیت و‌مصاحبت با اهل بیت در دنیا و آخرت موجب رستگاری است

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مطابق سنوات پیشین در خیمه گاه منزل مسکونی «حاج محمد تشکری »در بلوار مهدیه بافق با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
در شب نهم ماه محرم،شب تاسوعای حسینی، حجت الاسلام والمسلمین «سید صادق مرتضوی مبارکه اصفهانی »در سخنانی به تبیین قیام حسینی پرداخت. وی گفت: بر عزاداران فرض است تا شعور حسینی را سر لوحه کار خود قرار دهند و به ویژگیهای قیام حضرت اباعبدالحسین (ع)پی ببرند.
وی سپس با طرح این موضوع که موضوع سنخیت با ذوات مقدسه آل الله علیهم السلام می بایست سر لوحه کار دوستداران اهل بیت (ع) قرار بگیرد گفت: طبق نقل زیارت عاشورا ک یک حدیث قدسی است، معیت و مصاحبت با اهل بیت در دنیا و آخرت قابل وقوع است. وی افزود: باتوجه به اینکه ما از درک حضور ناسوتی و زمینی اهل بیت علیه السلام محروم هستیم؛ اما می توان در دنیا و اخرت با وجود ملکوتی ان ذوات مقدسه با آنها پیوند ایجاد کرد و هر آنچه که در زیارت عاشورا آمده است را به درجه وقوع رساند.
این خطیب توانا گفت: تنها راه حادث شدن این امر، ایجاد رابطه و پیوند عاشقی بین خود و اهل بیت علیهم السلام است.
مسئول عقیدتی سیاسی شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان ادامه داد: این رابطه قانون دارد و قانون عشق وحدت روحی و خلقی بین عاشق و معشوق است. وی نتیجه گرفت: بنابر این ما می توانیم حداقل با متخلق شدن به یکی از اخلاق های حسنه این بزرگواران، این وحدت را ایجاد کنیم و در راستای این وحدت، سنخیت به وجود خواهد آمد. وی افزود: این سنخیت و تجانس موجب می شود هم در دنیا و هم در قیامت، حول و ولای آنان در صحرای محشر، دستمان از دامان اهل بیت (ع) کوتاه نشود.
وی ادامه داد: در این روزگار که امواج فتنه ها از هر طرف به کیان اسلامی چنگ انداخته است و متاسفانه هر روز هم بیشتر می شود، همه باید با حول و محور ولایت فقیه و اطاعت محض از ایشان از این روزگار به سلامت بگذریم.
سپس عزاداران با نوای«سید سعید حسینی بافقی » از مداحان دیارمان، به سینه زنی پرداختند.
شایان ذکر است این مراسم به یادبود مرحوم «حاج رمضان تشکری»پدر بزرگوار «حاج مهدی تشکری»رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد و با حضور ایشان برگزار شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام