«حیات و ممات طیبه در زیارت عاشورا» بررسی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام باقری به مناسبت ایام محرم ظهر امروز در نشست پژوهشی با عنوان «حیات و ممات طیبه در زیارت عاشورا» در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق، اظهار داشت: حیات طیبه رهاورد سیر الی الله است که پیامبر و ائمه اطهار(ع) با پیمودن مسیر بندگی و پاسداری از پیمان فطری و میثاق ملکوتی به آن رسیده اند و از ثمرات آن بهره بردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاهی که این مسئله نزد دین مقدس اسلام دارد؛ شناخت و تلاش برای رسیدن به آن یا عدم معرفت و کوشش برای شناخت آن، نتایج متفاوتی برای انسان در بر خواهد داشت.

استاد حوزه ادامه داد: کسانی که حیات جسمانی خود را آینه تمام نمای خود می پندارند، تمام تلاش خود را برای این حیات هزینه می‌کنند و در نتیجه نمی توانند به هدف واقعی از آفرینش انسان که به کمال مطلوب است، برسند.

حجت الاسلام باقری افزود: ایمان و عمل صالح و دوری ار ناهنجاری ها و ضدارزش‌ها و همچنین معرفت و شناخت امام از عوامل دستیابی انسان به حیات طیبه و ممات و عشق به اهل بیت(ع) است که ارتباط تنگاتنگ و نظام مندی با رسیدن انسان به مقام خلیفه اللهی و مظهریت صفات الهی دارد.

استاد حوزه در بیان رسیدن به حیات و ممات، اظهار کرد: معیار برخورداری از این حیات و ممات، ایمان و بردباری در جهاد با هوای نفسانی است که برای حضور در عالم عندالله، باید عوامل درونی وابستگی به حیات دنیا را از بین برد.

حجت الاسلام باقری گفت: لازمه این توفیق، صبر و استقامت بر عهد عبودیت است که موجب آزاد شدن دل از قید و بند دنیا می شود و از آثار سازنده چنین حیات و مماتی ایجاد پیوند معنوی با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان است.

وی ادامه داد: پس منظور از حیات و ممات در فرازی از زیارت عاشورا درخواست همانندی سبک زندگی و اعتقادات و باورهای ما با پیامبر و اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) از خداوند با دو بال ایمان و عمل صالح است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در