آشنایی با شرکت تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر، تعاون و همکاری می تواند در تحقق رشد و شکوفایی جامعه نقشی به سزایی ایفا کند. بدیهی است با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت وهمدلی در جامعه حاکم و ابتکارها و خلاقیت ها پدیدار می گردد و جامعه از آسیب دشمنان مصون می ماند. سیزدهم شهریورماه؛ به عنوان آغاز هفته تعاون نامگذاری شده است.
“محمود ملاحیدری” مدیرعامل شرکت تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر، ضمن تبریک هفته تعاون به تمامی اعضای شرکت، به تعاون در کلام پیامبر اعظم(ص) اشاره داشت و گفت: مؤمنان از نظر مهرورزی و عطوفت درباره یکدیگر مانند یک پیکرند که هرگاه عضوی از آن دچار دردی شود، دیگر اعضا هم درد خود را با آن عضو ابراز می دارند و به کمک می شتابند. مردم همیشه در خیر خواهند بود تا وقتی امربه معروف و نهی از منکر کنند و در نیکی و پرهیزکاری به یکدیگر یاری می رسانند.
وی در ادامه به پرسش های مطرح شده از سوی این هفته نامه پاسخ داد.
افق کویر: چگونه شد جهت تشکیل شرکت تعاونی اقدام نمودید؟
در سال ۸۹-۸۸ جهت رفاه حال کارکنان شرکت؛ اقداماتی صورت گرفت که یکی از این اقدمات تشکیل صندوق قرض الحسنه بود؛ در آن زمان دید محدودی برای تأسیس شرکت تعاونی وجود داشت و صرفاً صندوق قرض الحسنه برای اعطای وام به کارکنان بود، تا اینکه تصمیم گرفته شد شرکت تعاونی به معنای واقعی تشکیل گردد؛ خوشبختانه این شرکت در حال حاضر به عنوان یک شرکت تعاونی قابل اعتبار با زحمات اعضا و پرسنل فعالیت دارد.
افق کویر: چه برنامه ای برای توسعه تعاونی دارید؟
قصد داریم در خدمت تمامی پرسنل شرکت سنگ آهن مرکزی باشیم و به عنوان خدمتگزار بتوانیم تسهیلات کم بهره ای به آنها ارائه دهیم؛ همچنین ارتقای مبلغ وام یکی دیگر از برنامه ها پیش رو هست تا با توجه به شرایط کنونی؛ این تسهیلات برای اعضا کارگشا و تسهیلاتی بی دردسر و فارغ از قوانین حاکم بر بانک های کشور در اختیار آنان قرار بگیرد.
افق کویر: آیا حدس می زنید اعضا از این شرکت تعاونی استقبال می کنند یا خیر؟
در سال ۸۹ با ۱۲۷۸سهم در قالب ۶۳۹ نفر فعالیت خود را آغاز نموده و در مدت ۱۰ سال و با رشد صعودی به ۵ هزار سهم و ۱۵۸۳ نفر عضو نزدیک شده ایم، این آمار خود گواه استقبال و رضایت تقریباً ۹۰ درصدی بوده است؛ امیدوارم در ادامه راه این رضایتمندی به۱۰۰ درصد برسد.
افق کویر: شرکت تعاونی چه خدماتی را ارایه می‌دهد؟
فعالیت شرکت از نوع توزیعی و موضوع فعالیت اعطای اعتبار است؛ در راستای اعطای وام کم بهره و یا قرض الحسنه؛ سعی شده نهایت خدمات رسانی را به اعضا داشته باشیم. تاکنون ۸۳۶۶ فقره وام قرض الحسنه به اعضا اعطا شده که در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال پرداختی داشته ایم؛ امیدوارم این روند در سالجاری ارتقا یابد.
افق کویر: آیا در نهایت به سمت بانکداری پیش خواهید رفت؟
در این زمینه ممنوعیت وجود دارد؛ چراکه شرکت تعاونی، اعتباری صنفی است و صرفاً در صنف شرکت سنگ آهن مرکزی باید فعالیت داشته باشد؛ ضمن این که اساسنامه و قوانین بانک مرکزی این اجازه را به ما نمی دهد و در دستور کا ر ما نیست.
افق کویر: شما به عنوان یکی از موفق ترین شرکت تعاونی ها معرفی شدید، دلیل این برتری را چه می‌دانید؟
استفاده بهینه از سرمایه شرکت تعاونی، تراز مثبت مالی، برگزاری به موقع مجامع، نداشتن شاکی و رعایت تمامی سرفصل ها جهت برگزیده شدن به عنوان شرکت تعاونی برتر.
افق کویر: چه صحبتی با اعضاء و مسئولین دارید؟
ضمن تشکر از اعضای شرکت تعاونی که از ابتدا همراه و همگام با ما بودند؛ اگر کوتاهی صورت گرفته عذرخواهی می نمایم. طی یکسال گذشته ارتقاء چشمگیری در بحث تسهیلات و خدمات وجود داشته است که همه این پیشرفتها را مدیون زحمات اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت تعاونی و مسئولین اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌باشیم.
در پایان از لطف و مساعدت مهندس فلاح، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در این یکسال اخیر تشکر و قدردانی نموده و برای ایشان توفیق روز افزون مسئلت دارم.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی