حمایت مدیرعامل جهت حفظ حقوق کارگر

به گزارش هفته نامه افق کویر، “بهروز شفیع” مدیر پروژه گندله سازی سه چاهون پس از روشن کردن مشعل این کارخانه با توجه به دغدغه های نیروهای شاغل، در گفتگویی اختصاصی به پرسش های مطرح شده افق کویر؛ پاسخ داد:
افق کویر: چه میزان اشتغالزایی صورت گرفته و نحوه بکارگیری نیروها چگونه انجام خواهد گرفت؟
در چارت گندله ۷۸۰ نفر نیرو در نظرگرفته شده که در حال حاضر قریب به ۵۵۰ نفر در بخش تعمیرات، فنی، مهندسی و نقش نظافت صنعتی مشغول بکار می باشند که بیش از ۹۵درصد از نیروها بومی بوده و بالغ بر سیصدنفر وارد به گندله شده و مابقی به تدریج به کار گرفته خواهندشد. در حال حاضر؛ اشتغال زایی جدید صورت نمی گیرد و سعی داریم نیازهای اشتغال شهرستان بافق را با دیگر پروژه ها تامین نماییم.
افق کویر: در خصوص شرکت راه انداز پس از آغاز بکار گندله توضیح دهید؟
نیروها؛ زیر نظر پیمانکار بوده و پیمانکار اصلی به مدت پنج روز متوالی؛ ۱۷ هزار تن تولید مستمر ایجاد نموده و تا چهار ماه آینده با گروه بهره بردار اصلی وارد عمل خواهندشد.
افق کویر: چرا تا به حال برای تامین برق که یکی از زیرساخت ها می باشد؛ دولت کمک نکرده است؟
برق بصورت موقت از مجتمع آهن و فولاد بافق، طی تفاهم نامه ای دریافت شده و پست برق در حال اجرا است. یکسری مشکلات وجود دارد که مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت در حال رفع این مشکل هستند و امیدوارم که حدود ۴ماه آینده کار انجام شود و مابقی را بیشتر در جریان نیستم.
افق کویر: چرا ساعت کاری گندله هفت صبح تا هفت عصر می باشد؛ این مدت زمان طولانی برای کارکنان در وضعیت کرونا دشوار نیست؟
چرا سخت است؛ اما کارها در کارخانه گندله سازی به ۴شیفت بنا شده است. ۳تا ۸ ساعت یک شیفت است و یک شیفت دیگر جهت استراحت وجود دارد و مبنای کار ما می‌باشد. هرانچه که در شرکت سنگ اهن و شرکت های مشابه م با موضوع برخورد می کنند کارخانه گندله بافق همان گونه است. خوسبختانه مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت جهت حفظ حمایت حقوق کارگر همیشه قدم گذاشته و مطمئنا در این قضیه نگرانی وجود ندارد.
افق کویر: گندله بافق با گندله اردکان چه تفاوتی دارد؟
هردو؛ از روش آلیس چالمرز که روش ” روتاری کیلن” می باشد و تکنولوژی هر دو؛ کوبه استیل ژاپن است. کارخانه بافق تقریبا اصلاح شده اردکان است و ان شاا… پلانت و کارخانه بعدی اصلاح شده کارخانه بافق خواهد بود.
افق کویر: چه نظارتی بر کارکنان گندله در این شرایط کرونا دارید؛ با توجه به اینکه کارکنان غیربومی در محل گندله و دانشگاه آزاد استقرار یافته اند؟
پرسنل ایمنی و بهداشت تا این لحظه بسیار خوب عمل کرده و با برخوردهای مناسب و قرار دادن شرکتی مختص به گندزدایی روزانه خوابگاه ها، تب سنجی مداوم و… کنترل صورت می گیرد و حاصل آن این بوده که نسبت به شهرستان تعداد اندکی مبتلا به کرونا داشته ایم.
افق کویر: علت تعویق افتادن افتتاح گندله؛ تنها برق بوده است؟
یک مقدار بخاطر تأمین برق و مقداری دیگر به مسائل کرونا برمی گردد که از اواخر سال ۹۸ تا اردیبهشت سالجاری ورود به شهر ممنوع شده بود. البته تحریم های آمریکا در جهت رسیدن جنس بسیار اثرگذار بوده است که باعث تعویق افتتاح افتاد و باید منتظر بمانیم و ببینیم خدا چه می خواهد.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی