بافق در آستانه صنعتی شدن

به گزارش هفته نامه افق کویر، دی ماه سال ۱۳۹۱ خبری با عنوان “بازتاب رسانه ای احداث کارخانه گندله سازی بافق” منتشر شد که در این خبر به آغاز عملیات احداث کارخانه گندله سازی بافق به ظرفیت تولید سالیانه ۵ میلیون تن در جوار شرکت سنگ آهن مرکزی ایران” و تکمیل آن طی ۳۶ ماه اشاره شده بود. سپس در سال ۹۳ ؛ “مهندس بهروز شفیع” مدیر کارخانه گندله سه چاهون، فرآیند تولید این کارخانه را تشریح و مشخصات، خوراک مورد نیاز و ظرفیت آن را همراه با برنامه های مدون، برای پیشرفت طرح را توضیح داد و بهره برداری از این طرح را در کمتر از ۳۶ ماه عنوان کرد. مجددا در سال ۹۵؛ با گذشت ۲ دور از وعده ۳۶ ماهه؛ “مهندس شفیع” از پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه خبر داد و گفته بود که این پروژه تا پایان نیمه اول یا اوایل نیمه دوم سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید و اینک؛ صبح روز چهارشنبه ۱۶مهرماه۱۳۹۹؛ کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی سه چاهون؛ به عنوان بزرگ ترین طرح شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با حضور”محمد جواد عسکری” مدیرعامل سابق شرکت سنگ آهن، فرماندار بافق، مدیرعامل شرکت سنگ آهن و جمعی دیگر از مسئولان محلی؛ به منظور «تست اولیه» آغاز به کار کرد.
“مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق”
افتتاح در نیمه اول آبان ماه
هنگام آغاز مراسم با حضور مسئولان در مقابل طرح بزرگ گندله که به تندیسی مزین شده بود؛ مدیرعامل شرکت سنگ آهن؛ در این روز، روشن شدن مشعل گندله سه چاهون را حاصل نتایج تلاش چندساله صنعتگران شهرستان و میهن عزیز دانست و اظهار داشت: تولید گندله با وعده مجری پروژه در نیمه اول آبان اتفاق خواهد افتاد. همچنین کارخانه؛ با پشتکار و تصمیمات به موقع به هدف خود خواهد رسید.
“رضا فلاح مبارکه” مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق؛ با اشاره به مراسم اصلی افتتاحیه که از سوی رئیس جمهور اعلام خواهد شد؛ گفت: راه اندازی کارخانه توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام و در این روز جهت تقدیر و تشکر از مسئولان شهر، صنعتگران، تیم گندله سازی و پیمانکاران این اقدامات صورت گرفته است.
“محمدجوادعسکری”
طرح عظیم گندله، بدون اخذ وام به بار نشست

سپس مدیرعامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی با اعلام افتخار به این پروژه عظیم گندله سازی سه چاهون که تا به امروز توانسته بدون اخذ وام؛ کار را به اتمام برساند، بیان داشت:در کشور پروژه های بسیاری با دریافت وام و بدون بازدهی کار صورت گرفته است؛ اما گندله سازی بافق به عنوان پروژه نادر در کشور شناخته خواهد شد.
در ادامه تعدادی از مسئولین با طی کردن پله های آهنی به سمت کوره حرکت نموده و دکمه مشعل کارخانه با فشار چند انگشت از دستان مسئولین شعله ور شد و با قرارگرفتن در مقابل کوره؛ مسئولین با ابراز خوشحالی یکدیگر را در آغوش کشیدند.

“بهروزشفیع”
آموش نیروهای جدیدالورود

در ادامه “مدیر طرح گندله سه چاهون” گفت: سه الی چهار روز یکبار شیب حرارتی افزایش یافته و در فاصله زمانی سه روزه دمای ۵۵۰ تا ۹۰۰ درجه خواهیم داشت.
وی افزود: در این مدت زمان حساس باید پیش بینی های لازم اتخاذ گردد تا با قطعی برق و گاز روبرو نشویم.
“بهروز شفیع” از تاریخ ۱۶ مهرماه؛ ۲۱ روز دیگر را زمان تولید گندله پخته اعلام داشت و گفت: سیزده آبان ماه؛ روزمیلاد پیامبر اکرم(ص) و روز مقابله با استکبار جهانی می تواند روز مناسبی جهت افتتاح این گندله باشد.
مدیر طرح گندله با تاکید به آموزش نیروهای انسانی استخدام شده، تصریح کرد: جهت آموزش لازم به نیروهای جدید، کادر کارآمد و متخصصی از نقاط مختلف کشور به مجموعه دعوت شده تا در این شرایط حادثه ای رخ ندهد.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»