نمایندگی رضاییان اولین نمایندگی بیمه در بافق

روز ۱۳ آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز صنعت بیمه نامگذاری شده است.احساس امنیت، اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نیاز بشر است و از آنچنان درجه‌ای از اهمیت برخوردار است که می‌تواند دیگر نیازهای مادی و معنوی بشر را تحت تاثیر قرار دهد.تمام پژوهشگران بر این باورند که برای سالم بودن و سالم زیستن، نیازمند احساس امنیت هستیم. سلامت نه تنها به سالم بودن در بعد جسمانی که سلامت روان را نیز در بر می‌گیرد و بیمه یکی از مطمئن‌ترین روش‌های احساس امنیت در دنیای کنونی بشمار می‌رود
در این شماره هدایت رضاییان بافقی که حدود ۱۷ سال نمایندگی بیمه دانا را عهده دار است.زمان شروع فعالیت خود اولین موسس دفتر نمایندگی بیمه در بافق محسوب می شود. وی در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر به پرسش های ما پاسخ داد:
افق کویر:مختصری درمورد تاریخچه بیمه دانا توضیح دهید؟
بیمه دانا در سال ۱۳۵۳ با سرمایه گذاری بخش خصوص مشغول به فعالیت گردید و بعد از ۵ سال در سال ۱۳۵۸ ملی اعلام گردید.در حال حاضر بیمه دانا دارای ۵۹ شعبه اصلی، ۱۹۱۹ نمایندگی و ۲۱ شرکت نمایندگی در ایران مشغول به فعالیت می باشد.
افق کویر: نمایندگی بیمه دانا چه خدماتی را به همشهریان ارائه می‌دهد؟
بیمه ثالث، بدنه، آتش سوزی، مسئولیت، عمر و حوادث انفرادی، عمر و حوادث گروهی، مهندسی، شکست ماشین آلات، تکمیل درمان
افق کویر: چه نوع بیمه ای در میان مردم متدوال تر است؟
بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه
افق کویر: بعد از بیمه شخص ثالث کدام نوع بیمه را مردم پرداخت می کنند؟
تکمیل درمان.
افق کویر:چه نوع بیمه های را به مردم پیشنهاد می کنید؟
بیمه بدنه و بیمه آتش سوزی . بیمه بدنه؛ با توجه به اینکه قیمت قطعات خودرو بالا رفته است،بهتر است همشهریان بیمه بدنه را که پوشش های خوبی دارد و شامل سرقت، آتش سوزی، واژگونی ماشین و تصادفی که خود فرد مقصر است، پرداخت کنند.. بیمه آتش سوزی مردم می توانند با پرداخت سالیانه ۱۱ هزار تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون خانه های خود را در برابر آتش سوزی بیمه نمایند که مبلغ اندکی هم هست.
افق کویر: چرا نفوذ بیمه در بین مردم ایران نسبت به میانگین جهانی کمتر است؟
متاسفانه ضریب نفوذ بیمه در ایران ۵/۲ درصد می باشد که سه برابر کمتر از میانگین جهانی است. یعنی ایران رتبه ۷۵ در میان ۲۰۰ کشور جهان از لحاظ میانگین نفوذ ضریب بیمه در میان مردم دارد که دلایل آن به خاطر تورم و بی ثباتی قیمت ها می باشد.
افق کویر:بیمه عمر دانا چه ویژگی دارد؟
بیمه عمر در بیمه دانا ارمغان زندگی است که حتی پوشش درمانی نیز دارد، ۳۰ درصد پوشش درمانی، ۱۰ درصد حوادث، حتی این بیمه وام نیز به مشتریان ارائه می دهد.
افق کویر:چه خدماتی برای مشتریان در کنار پرداخت بیمه برایشان در نظر می گیرید؟
اگر فردی بیمه ثالث و بدنه در دفتر بیمه دانا انجام دهد، در کنار آن بیمه آتش سوزی منازل را به صورت رایگان برایش انجام می دهیم. فردی که بیمه بدنه را پرداخت می کند؛ حتی اگر اولین بار اقدام به پرداخت بیمه بدنه نماید، تا ۵۰درصد به او تخفیف می دهیم.یکی دیگر کارهایی انجام می دهیم با توجه به وضعیت کرونا ژل های ضد عفونی را خریداری کرده و برای رفاه مشتریان در اختیار آنها قرار می دهیم.
افق کویر: سقف بیمه آتش سوزی تجاری با مسکونی فرق دارد؟
بله؛ حتی مغازه ها بستگی به نوع کسب و تجارتی که دارند هر کدام نرخ قیمت بیمه آتش سوزی آنها فرق می کند. بیمه دانا برای بیمه آتش سوزی تجاری ۶۰ درصد تخفیف قایل می شود.
افق کویر: تسهیلاتی که بیمه دانا در اختیار مشتریان می گذارد؟
با توجه به اینکه نرخ بیمه نامه های خودرو زیاد است، بیمه دانا با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایران، وام بیمه را به صورت اقساط ۱۲ ماهه در اختیار مردم می گذارد که طرح مهر دانا نام دارد. مثلاً فردی که خودرو خودرا باید ۲ میلیون بیمه کند، می تواند از این طرح استفاده کند، مشروط بر اینکه متقاضی شرایط وام را داشته باشد، یعنی چک برگشتی نداشته باشدو دارای اقساط معوقه هم نباشد.
افق کویر: از مشکلات کاریتان نیز بگویید؟
استرس کار در دفاتر بیمه زیاد است چون با مردم سرکار داریم. یکی از مشکلاتی که مخصوصا در این شرایط کرونا هست، هنگامی که چک ها را برای وصول به بانک می بریم، ممکن است بانک چک را برگشت بزند،قبل از شرایط کرونا وقتی مشتری پول پای حسابش نبود، چک را نگه می داشتیم تا مشتری بتواند چک خود را پاس کند. اگر هم چک ها را پای حساب نگذاریم،شرکت از ما توقع پرداخت به موقع پول دارد.
افق کویر: نمایندگی بیمه دانا حق بیمه را چند در صد به صورت نقد و چند درصد به صورت اقساط دریافت می کند؟
بیمه شخص ثالث ۲۵ درصد نقد و مابقی با اقساط ۶ ماهه. بیمه بدنه ۲۰ در صد نقد و در صورتی که مبلغ آن بالا باشد تا یکسال به صورت اقساط و اگر مبلغ اندک باشد با اقساط ۶ ماهه.
افق کویر: توصیه ای که به شهروندان بافقی دارید چیست؟
افراد وقتی به دفاتر بیمه مراجعه می کنند، شرایط بیمه را حتما از کارگزار یا کارشناس بیمه سوال کند و از روی ناآگاهی اقدام به خرید بیمه نکنند تا هنگامی که به خسارتی روبرو می شوند با مشکل برخورد نکنند.
افق کویر: سخن پایانی؟
با توجه به بیماری کرونا چون حفظ سلامتی شهروندان در اولویت می باشد، همشهریان گرامی می توانند از طریق تلفنی و در روزهای تعطیل نیز نسبت به خرید بیمه نامه مورد نظر خود اقدام نمایند.
کد نمایندگی بیمه دانا ۱۷۹۵
نشانی: بلوار مهدیه- نبش فرعی ۱۰ جنب مهدیه
تماس: ۰۹۱۳۳۵۲۶۶۷۰- ۳۲۴۴۰۱۹۰

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در